Brojna pitanja i dalje su ostala neodgovorena u vezi izgradnje osnovne škole na Novom Bokanjcu. Jedno od njih je pitanje komunalnog doprinosa.

Odlukom iz 2019. godine Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika oslobađa Grad Zadar kao investitora od plaćanja komunalnog doprinosa. Međutim, to se nije dogodilo nakon što je Grad 2019. godine dobio građevinsku dozvolu za gradnju osnovne škole Novi Bokanjac, bez obzira na iznenadni obrat prema kojem je Grad investitor na papiru, dok će osnivač škole biti Zadarska nadbiskupija. Stoga bi taj, zasigurno milijunski iznos mogao biti još jedno ulaganje Grada u projekt Nadbiskupije, koja će ga naknadno refundirati. Kao i vodni doprinos u iznosu od 55 tisuća kuna kojeg je gradska uprava kao obavezu prema Hrvatskim vodama morala platiti po ishođenju građevinske dozvole.

U gradskoj upravi već dva mjeseca ignoriraju naš upit, kao i podsjetnike na temu ukupnog iznosa i oslobađanja komunalnog doprinosa za školu, te izravno pitanje upućeno gradonačelniku Branku Dukiću: "Zbog čega tajite informacije?!"

Zbog čega na njegov prijedlog Gradsko vijeće nije investitora djelomično ili u potpunosti oslobodilo plaćanja komunalnog doprinosa, koji u toj zoni iznosi 128,25 kn/m3? I u slučaju da je Nadbiskupija te 2019. godine bila investitor i ona bi, prema zakonskoj odredbi o gradnji obrazovnih ustanova u javnom interesu građana, bila oslobođena od plaćanja tog iznosa, ali i o tome bi odluku trebalo donijeti Gradsko vijeće.

Možda se gradske vlasti boje prozivki kako se ta škola ipak ne gradi u javnom interesu svih građana, s obzirom na brojne probleme s upisom djece s Novog Bokanjca, a možda to rješenje, kojeg smo tražili, niti ne postoji.

Odgovora nema, a ovakav, netransparentan odnos izaziva nedoumice i na činjenicu kako se iznos komunalnog doprinosa, za razliku od vodnog, ne spominje u Ugovoru o uređenju međusobnih odnosa između Grada Zadra i Zadarske nadbiskupije.

S druge strane, upravo je komunalni doprinos izvor financiranja izgradnje ceste pored škole na Novom Bokanjcu. Projekcija ukupnog troška je 800 tisuća kuna, od čega se u ovoj godini planira potrošiti 350 tisuća kuna.