Bez pompe i najave iz Grada Zadra jutros su započeli radovi na proširenju Ulice Franje Tuđmana, vrijedni 18 milijuna kuna bez PDV-a. Izostala je i obavijest za vozače jer u prvoj fazi radovi neće utjecati na promet.
Naime, djelatnici zadarskog Lavčevića gradilišnu ogradu postavili su uz prostor Novog kampusa, na državnom zemljištu preko kojeg će se ispraviti postojeća krivina i proširiti kolnik. Pripremni radovi počeli su uklanjanjem postojećeg zelenila, zasađenog iz vremena JNA, koje će na tom potezu sasvim nestati, ali će se zamijeniti drvoredom crnika.
Nadzor je uveo izvođača radova u posao na dijelu koje će se izvoditi bez zatvaranja kolnika. Tako će biti dok se ne napravi projekt privremene regulacije prometa po fazama, doznajemo od Ante Ćurkovića, v.d. pročelnika Odjela za EU fondove koji je uz Odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo nositelj tog posla. Investitor je Grad Zadar koji je nakon 20 godina najavu proširenja Tuđmanova, tek uz pomoć EU milijuna, pretvorio u zbilju.
Taj EU projekt bio je jedan od prvih, predstavljenih u predkampanji Branka Dukića, a da prethodno nije predstavljen javnosti koja je drugim kanalima izrazila negodovanje zbog toga što nema obilježenog pješačkog prijelaza na spoju s Kaljskom ulicom i što nestaje drvored uz City Galleriju.
Investitori su se oglušili na te zahtjeve, ali su zato stavili dva semaforizirana prijelaza u razmaku od dvjestotinjak metara. Jedan će se nalaziti kod zgrade na lokaciji Mesoprometa, a drugi kod skretanja u kompleks TIZ-a, prema javnoj garaži.
Rok za proširenje 890 metara Tuđmanove ulice, od Crkve sv. Ivana Krstitelja i Ulice bana Josipa Jelačića, je 11 mjeseci. Nema sumnje da će se raditi i preko ljeta iako se i izvan sezone radi o jednoj od najprometnijih gradskih transverzala.
Projekt uključuje još nekoliko važnih komponenti u prometu – nadogradnju 18 semaforiziranih raskrižja, ugradnju video-detektorskog sustava i uspostavu infrastrukture vezano za Centralni informacijski sustav koji će upravljati cijelim prometom.
Tuđmanova bi trebala postati dio tzv. pametnog prometnog sustava koji se priprema i financira preko ITU programa za koji je Gradu Zadru odobreno preko 30 milijuna eura.