Istog dana kada su Hrvatske ceste objavile izvješće o provedenom prethodnom savjetovanju za rekonstrukciju spoja Puta Biliga i Hrvatskog sabora (zaobilaznice), iz gradske uprave najavili su posjet njihovog predsjednika uprave, Josipa Škorića, koji će u utorak uz to raskrižje održati konferenciju na temu nadolazećih projekata rekonstrukcije i izgradnje cesta na području grada Zadra.
Posljednju konferenciju u Zadru Škorić je održao početkom prošle godine. Tada je natječaj za dugoočekivano rješenje crne točke na Bilom brigu najavio u veljači 2020. godine, ali zbog imovinsko-pravnih i ostalih zavrzlama prošla je i veljača u 2021. godini i, slučajno ili ne, došao mjesec lokalnih izbora. Prethodno savjetovanje prošlo je bez primjedbi/prijedloga od strane gospodarskih subjekata pa će natječaj biti objavljen po uvjetima koji su ranije naznačeni u dokumentaciji.
Prema njima, radovi vrijedni 6.900.000 kuna (bez PDV-a) trajat će godinu dana. Prema projektu Davora Dobrovića iz tvrtke Donat, planirana je izgradnja klasičnog T križanja s lijevim skretačima. Evo kako su novo rješenje na Bilom brigu objasnili projektanti:
– Ulica Hrvatskog Sabora se rekonstruira u duljini od 342.00 m. Planirana prometnica će imati dva prometna traka ukupne širine 7.00 m. Pješački promet bit će osiguran nogostupima širine 2.00 m (sjeveroistočna strana prometnice) i 2.75 m (jugozapadna strana prometnice). Ukupni poprečni profil prometnice iznosi minimalno 11.75 m. U području križanja dodan je lijevi skretač širine traka 3.5 m tako da u području križanja širina ukupnog poprečnog profila iznosi 15.25 m.
Privoz iz ulice Put biliga se rekonstruira u duljini od 227.00 m. Planirana prometnica će imati tri prometna traka sa zelenim međupojasom i obostranim nogostupima. Prometni trak iz smjera Hrvatskog sabora prema naselju Bili brig širine je 4.00 m. Dva prometna traka koja vode prema Ulici Hrvatskog sabora su ukupne širine 6.50 m (3.25 m svaki). Između trakova privoza i traka za odvoz planiran je zeleni pojas širine 3.50 m. Uz odvoz sa sjeverne strane ulice planiran je nogostup minimalne širine 1.25 m, dok s južne strane privoza križanju je planira nogostup minimalne širine 2.75 m. Na dijelu trase koja prolazi uz nekadašnje atomsko sklonište potrebno je prilagoditi pomoćne izlaze (šahtove) kotama nogostupa kao i ventilacijske cijevi.