Sveučilište u Zadru dalo je jedinu valjanu ponudu od 190 tisuća kuna bez PDV-a te su izabrani za izradu Strategija prijevoza dostavnih vozila za središte grada Zadra.
Pitali smo u gradsku upravu te o kakvoj se strategiji radi i tko će je to izraditi sa zadarskoj sveučilišta.
Odgovor je stigao iz Odjela za EU fondove jer se radi o projektu, a taj dokument kao obaveza Grada Zadra trebao bi biti završen do kraja kolovoza. Doznajemo da se radi na Odjelu za geografiju. Grad Zadar je u EU projektu Aspira s tri manje poznata grada iz Italije, a jedan od projektnih partnera je City of Stockholm.
“Cilj ovog projekta je kreiranje napredne logističke platforme s naknadom za cestovne korisnike i pristupnim kriterijima radi poboljšanja gradske sredine i prijevoza dobara te implementacija niza mjera…”, navodi se u uobičajenoj informaciji koja je široj javnosti prilično apstraktna.
Konkretno, iz Odjela za EU fondove navodi se kako je Grad Zadar u sklopu projekta ASPIRE posljednje dvije godine implementirao nekoliko mjera za bolju regulaciju dostavnih vozila na području Poluotoka u pješačkoj zoni.
“Uz video nadzora za praćenje vozila u pješačkoj zoni, pretovarna mjesta koja služe vozilima da koriste kako bi lakše dopremili robu do željenog mjesta, dozvoljeno je prometovanje električnim dostavnim kolicima te smo ograničili kretanje vozila u popodnevnoj smjeni. Sve ove mjere smo razradili za vrijeme trajanja projekta s našim projektnim partnerima, koji su nam pomogli da donesemo što bolje odluke kako bi spriječili odnosno smanjili broj ulazak dostavnih vozila u pješačku zonu”, ističu nositelji EU projekta kojeg je u gradskoj upravi primjenio Odjel za komunalne djelatnosti, a policija je trebala biti potpora.
U obrazloženju se dodaje kako se “Grad Zadar kao mala sredina i grad Stockholm kao velika sredina implementiranjem mjera trebaju se usporediti s gradom Lucca koji su u svom gradu postavili video nadzor, RFID sustav, pretovarna mjesta, dostavna kolica i podizne rampe kao fizičke barijere. Na temelju svih ovih mjera grad Zadar i grad Stockholm su trebali replicirati odnosno transferirati neke od mjera pazeći na upotrebljivost istih. Grad Zadar se odlučio na gore navedene mjere (video nadzor, pretovarna mjesta, upotreba dostavnih kolica), i na temelju instaliranih mjera napravili smo analizu koliko su učinkovite. Nakon analize dobili smo rezultate iz kojih je vidljivo da i dalje u malom broju ima onih koji se ne pridržavaju pravila”, navodi se kao rezultat riješene dostava u povijenoj jezgri.
Što će građani Zadra dobiti sa Strategijom koja se financira iz tog projekta?
Jasnu slika i analizu svih mjera koje Grad Zadar može replicirati na temelju iskustva drugih gradova partnera na projektu, zatim mjera koje nije moguće transferirati, a zato treba navesti razloge, odgovor je iz Odjela za EU fondove.
Pročelnika Ante Ćurković nam je naknadno konkretizirao kako će ta strategija kapitalizirati nova rješenja i bit će podloga za tražanje EU financiranja u nekom novom EU projektu u predstojećem razdoblju.
Zadrani najbolje znaju u praksi kako je riješena dostava kada nam pošalju fotografije Trga ili Kalelarge pune dostavnih vozila.