Masovni turizam je turistička slika Zadra, sa stihijom umjesto strategijom. Građani Zadra izbjegavaju ljetne večeri u Gradu zbog te gužve, a na pitanje što ima na Kalelargi, nudimo im odgovor u sinoć snimljenoj foto-galeriji.
Turistička ponuda u Zadru, gradu bez hotela od pet zvjezdica i nadalje ostaje ulična hrana, mnoštvo suvenira, bankomati iznikli kao gljive poslije kiše koji su bili zajednička pojava gradovima uz more, ulična prodaja, pekarnice, sladoledi i kukuruzi. Apartmani su dominantani a gosti sve mlađi. Oni se bukom privlače na zabavu u istočnom dijelu Poluotoka, gdje neki kafići ni nakon ponoći ne smanjuju decibele.
Nekad se to zvao šušur, sada je kaos. Prije par godina govorilo se o pretjeranoj “okupaciji” javnog prostora. Očito je da nema nikakve kontrole a niti se želi uvesti red. Gosti su došli nakon korona stega i željni su slobodnog kretanja. Domaćima je prilika da zarade. I nitko od zadarskih obrtnika se ne žali. Bez obzira što svi govore o turistima slabije platežne moći, iz mase se itekako mogu trljati ruke.
Problem postaje nabava robe, reći će nam jedan od dugogodišnjih štandera s Foruma. Ispred nekih restorana, kao što je Četiri kantuna, svaku večer se čeka red, kao i ispred pizza cuta u Varoši.
Ako je nabujala turistička sezona iznenadila većinu koja od nje živi, brzo su se snašli mnogi a osobito oni koji su došli u Zadar kako bi zaradili. I to u gradskim prostorima iz kojih su iselile trgovine robnih marki. U njima se sada prodaje ljetna odjeća – ista na tri, četiri mjesta koje smo u gužvi uspjeli vidjeti po Gradu. Tko je drži i kako se zove trgovina, nemoguće je otkriti pošto je sve prekriveno robom koja je izbačena i na ulicu. Pa neka netko kaže da je tako i u Veneciji.
Na žalost Zadar nema deset poštenih trgovina u Gradu. I one ostaju kada svi ti „uvozni” zatvore svoje dućane i suvenirnice s prvim danima jeseni.