va ući i u zračni prijevoz. Konkretno, planiraju osnovati kompaniju koja će se baviti hidroavionskim prijevozom. S obzirom na dosadašnja iskustva s pokretanjem hidroavionskih linija u Hrvatskoj, koja su bila neuspješna, prilično je jasno da se radi se o rizičnom projektu s vrlo neizvjesnim ishodom, piše Telegram.
Blog EX YU Aviation News, na kojem se objavljuju vijesti iz zrakoplovstva, prije desetak dana prenio je riječi Zdravka Delića, koji je, govoreći na Aviation Arena webinaru, rekao da pokreću aviokompaniju koja će biti fokusirana na hidroavionski prijevoz, te da je to što planiraju usporedivo s onime što je pokušavao European Coastal Airlines (ECA) prije nekoliko godina. Iako je ECA bankrotirala, ACI smatra da postoji tržište za tu vrstu usluge. Već znaju i tip aviona koji žele nabaviti. Radi se o amfibijskom avionu Cessna Grand Caravan. Za početak namjeravaju imati tri aviona, od koji bi jedan kupili, a preostala dva uzeli na leasing, dok bi u budućnosti, ako bude interesa na tržištu, imali ukupno pet aviona.
Ideja je hidroavionskim prijevozom međusobno povezati ACI-jeve marine, dok bi u drugoj fazi projekta uspostavili linije koje će povezivati otoke s kopnom. U trećoj fazi bi otvorili i međunarodne linije, odnosno povezali jadransku obalu s Italijom. Namjeravaju uspostaviti vodne terminale u svoje 22 marine, a k tome preuzeti i šest terminala koje je imala ECA, tako da će ukupno gotovo trideset točaka koje će moći biti povezane hidroavionima. Prvi avion namjeravaju nabaviti do kraja godine. U sljedećih nekoliko mjeseci očekuju i dobivanje dozvole od hrvatskih zrakoplovnih vlasti, te bi, prema planu ACI-ja, priča trebala krenuti do početka svibnja sljedeće godine.
Pokretač projekta ponovnih hidroavionskih jadranskih veza Klaus Dieter Martin organizirao je 2015. godine promotivni let iz gradske luke, na kojemu je letio i tadašnji gradonačelnik Božidar Kalmeta. Iz zadarske luke hidroavion je krenuo prema Salima, a let je trajao sedam minuta, te potom do Raba 22 minute. Rečeno je kako su u planu letovi prema zadarskim otocima, a možda čak i do Ancone, no u odobrenju projekta bi glavnu riječ trebala imati Državna Lučka uprava.
Dvije godine kasnije sletio je na Zračnu luku Zadar. ECA je najavljivala dolazak u gradsku luku kada se za to stvore uvjeti i izdaju potrebne dozvole, no do toga nikada nije došlo, a tvrtka je u međuvremenu završila u stečaju. Prije četiri godine hidroavion je simbolično proletio uz Zadar, obilježavajući simbolično stogodišnjicu uspostave hidroavionske linije Zadar – Trst.