Država ulazi u posjed Marine Zadar, a vlasnik Tankerkomerca, firma umirovljenog generala Ivana Čermaka bez ispaljenog metka pušta da ona završi u stečaju.
Dug za porez od 50-ak milijuna kuna koji se godinama vuče i zbog čega je Tankerkomerc završio u predstečaju 2014. godine (odluka aktivirana u ožujku prošle godine) doveo je do nove blokade računa Tankerkomerca. Iz nje teško da da se više može izvući. Unatoč gazdi koji je najavljivao veliko ulaganje u zadarsku marinu, stanje na računu Tankerkomerca ostalo je isto – dugovi.
Sve se poklopilo: Crodux Derivat Dva u vlasništvu obitelji generala Čermaka prvo je unajmila, a onda je kupnjom dionica Tankerkomerca postala vlasnikom skladišta derivata u Gaženici. Ono je postalo vrijedan dio akvizicije slovenskog Petrola od 190 milijuna eura koliko je obitelj Čermak dobila za prodaju maloprodajnog lanca Croduxa.
I dok su Crodux Derivati Dva u listopadu prošle godine postali dio slovenske grupe Petrol, Tankerkomerc je ostao bez osnivača. Crodux Derivati Petrol 2018. godine postali su vlasnici ostataka Tankerkomerca – marine i terminala u Gaženici.
I dok je njih preuzeo slovenski Petrol, u Tankerkomercu su ostali samo Čermakovi „nadzornici”: Draga Antić kao predsjednica i članovi Hrvoje Čermak te Milivoj Goldštajn. U sudskom registru ne vidi se tko je osnivač Tankerkomerca.
Iako je general Čermak u javnosti najavljivao kako će u proljeće sve biti završeno u njihovu korist u pregovorima s Vladom i DORH-om, koji su valjda trebali rezultirati nagodbom oko marine, dogodila se pravomoćna presuda koja je zabetonirala sudbinu Tankeromerca.
Presuda iz listopada 2020. prema kojoj Država može ući u posjed marine Zadar, postala je krajem prošle godine pravomoćna. I nema više nove žalbe, osim da Tankerkomerc traži naknadu ulaganja na pomorskom dobru. Ali tko će pokrenuti još jedan sudski spor ako Tankerkomerc završi u stečaju?
I na kraju, famozni natječaj za koncesiju koji može ući u anale najdužih natječaja, upitne zakonitosti. Uvjeti su se u međuvremenu promijenili kao i prilike kod samih kandidata. Izbor ili poništenje natječaja, na to pitanje resorni ministar, Oleg Butković godinama izbjegava odgovoriti. Pa tako i danas.
Marina Zadar koja je bila pionirski poduhvat nautičkog turizma iz 1982. godine s predznakom zadarske pameti i poduzetništva, možda bi mogla bi postati plijen potencijalnih investitora u još veću marinu – nautički centar. I ta priča o Zadru kao Monte Carlu opet je otvorena, a da nitko u njoj ne vidi očiti plan i da Zadar ostane bez gradske luke iz koje je državna politika za početak iselila Lučku kapetaniju.
Tankerkomercova, zadarska marina ili jednostavno Marina ostaje u kolektivnoj memoriji bez obzira na to kakav plana za nju ima Država koja će je sada preuzeti, očito, bez otpora.