Nakon novinarskog otkrića da je ukinuta međunarodna trajektna linija Zadar – Ancona, uslijedila je politička, ali zakašnjela reakcija.
Kao i politički potaknuta reakcija iz Jadrolinije koja se oglasila dan nakon objave naše vijesti kako u redu plovidbe nema linije Zadar – Ancona, a objavili su i počeli s bookingom za preostale dvije međunarodne linije Split – Ancona i Dubrovnik -Bari. Iz Jadrolinije su se u svom priopćenju opravdali koronom te najavili kako je „plan da se ove sezone ponovno uspostavi međunarodna linija Zadar – Ancona koja bi bila komercijalno isplativa”.
Nakon toga je jučer ministar Oleg Butković najavio kako će o tome razgovarati s direktorom Jadrolinije čim se vrati u Zagreb. Kao da resorni ministar iz Rijeke, gdje je sjedište Jadrolinije, nije mogao i do sada razgovarati s Davidom Soptom. Jer, on je kao i državni tajnik Josip Bilaver odmah dobio alarm od bivšeg ministra mora Božidara Kalmete za čijeg je mandata kupljen trajekt Zadar i to baš za međunarodnu liniju.
Pa su uzbunjeni i oni koji nisu uopće reagirali na našu vijest: župan Božidar Longin i gradonačelnik Branko Dukić. Prvi je obavijestio kako je o tome iza zatvorenih vrata razgovarao s Butkovićem, a drugi je svoju želju koja nema veze s njegovom ingerencijom, priopćio počasnom konzulu.
Župan Longin tako je jučer nakon sastanka izjavio:
– Dotakli smo se i linije Zadar-Ancona koju svakako treba oživjeti, mislim da smo svi oko toga suglasni.
Gradonačelnik Dukić je pak danas primio generalnog konzula Republike Italije u Rijeci, Davida Bradaninija. U izvještaju iz gradske uprave navodi se kako je Dukić izrazio zadovoljstvo zbog susreta i dosadašnjih veoma dobrih i prijateljskih odnosa dviju susjednih zemalja. Istaknuo je, kako bi za poboljšanje razmjene, povećanja broja talijanskih turista, a primarno boljih gospodarskih rezultata, bilo neophodno ponovno uspostaviti nedavno prekinutu brodsku liniju Zadar-Ancona.
– Ova je linija oduvijek bila značajna za obje strane jer su tu dvije obale Jadrana najbliže i premda se i ranijih godina znao dogoditi prekid, linija bi bila uvijek ponovo pokrenuta te trebamo zajedno poraditi na ovom pitanju, preporučio je gradonačelnik Zadra.
Moguće rješenje je subvencioniranje te linije od strane lokalne zajednice, koja bi dodatno plaćala Jadroliniju koja praktički živi od državnih subvencija.