U petak, 11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112 koji u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka ili e-poziva iz vozila.
Sustav u Republici Hrvatskoj čini 20 županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.
U 2021. godini na broju 112 je zabilježeno ukupno 1.872.866 poziva od kojih su kod
1.531.275 poziva postupale hitne i druge nadležne službe. Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2021. na broju 112 zabilježeno je nešto više od 32 milijuna poziva.
– U 2021. godini centar 112 Zadar je zaprimio ukupno 50.454 poziva od kojih je 33.918 bilo namjenskih, 16.456 nenamjenskih, te 80 zlonamjernih poziva. Zabilježeno je 2.460 složenih događaja te 8.902 sigurnosnih, 1.152 vatrogasnih i 11.475 medicinskih događaja. U prvih šest mjeseci 2021. godine količina poziva bila je identična kao u tri mjeseca sezone, što pokazuje koliko je linija tada opterećena pozivima, ponajviše stranaca iz članica Europske unije koje koriste samo broj 112 za alarmiranje hitnih službi, rekao nam je voditelj službe civilne zaštite Miroslav Andrić.
Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog epidemije COVID-19 na inicijativu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske uveden je broj 113, kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Od uvođenja broja 113 pa do kraja 2021. godine ukupno je upućeno 938.998 poziva na broj 113 i 183.165 poziva na broj 112 vezano za informacije o koronavirusu. I dok su u 2020. godini zabilježeni pozivi vezani uz koronavirus u kojima su se korisnici žalili na simptome, u 2021. godini zvali su ponajviše zbog tumačenja odluka i mjera koje je donosio nacionalni Stožer.
– Pozivom na broj 112 može se zatražiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, traganja i spašavanja na moru te gorske službe spašavanja. Štedi se vrijeme jer operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju, naglašava Andrić.