tske, danas su prosvjedom u luci Gaženica upozorili na neodrživo stanje u državnom brodaru, jedinoj državnoj kompaniji, kako su istaknuli, koja ne poštuje zakone te iste države. Zbog sustavnog zanemarivanja današnja flota je zastarjela i nesigurna za pomorce i putnike, a uskraćivanjem prava i smanjivanjem broja pomoraca na linijama dolazi se do točke kojom je cijeli sustav neodrživ.
– Zabrinuti smo za budućnost Jadrolinije i radna mjesta, jer su planom poslovanja predviđene uštede na pomorcima, smanjenje broja radnih mjesta, uvođenje smjena od dva mjeseca u međunarodnoj plovidbi, uz jedan mjesec kući. Jadrolinija posluje loše jer konkurencija, čak i mali brodari, nabavljaju nove brodove, dok je prosjek starosti katamarana u Jadroliniji 30-40 godina, rekao je voditelj zadarskog ureda Sindikata pomoraca Hrvatske Antun Aljinović, koji je uz predsjednika Udruge radničkih sindikata Hrvatske Tomislava Rajkovića došao izraziti podršku prosvjednicima.
Zapovjednik broda i predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić kritizirao je prijedlog Vlade da se predsjedniku Uprave Davidu Sopti da novi četverogodišnji mandat.
– To je jedini predsjednik Uprave koji u svom mandatu nije nabavio novi brod, nego je dovukao dvije-tri karampane iz Grčke. Dok mali brodari obnavljaju flotu brodovima koji su za nas space shuttle, mi vozimo brodove iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Javno smo objavili i podatke o umoru pomoraca, koji ljeti rade po 18 sati u smjeni, spavaju u degutantnim uvjetima, u brodovima bez kuhara i kuhinje, s hranarinom koja je već dva desetljeća ista. U takvim uvjetima, svjesni da će izgubiti dio linija, ukidaju članove posade bez da o tome obavijeste zapovjednika ili časnika za sigurnost, rekao je Srzentić, koji je ovaj prosvjed označio kao početak procesa, a sljedeći korak bit će prosvjed pred zgradom uprave u Rijeci.
NA TRAJEKTU LUBENICE ZA DLAKU IZBJEGNUTA HAVARIJA
U svom nedavnom pismu ministru Olegu Butkoviću Sindikat je upozorio na havariju koja se umalo dogodila na trajektu Lubenice. Evo o čemu je bila riječ:
– Brod je trebalo odvesti u Tursku u rezalište. Na ovaj brod po prvi put dolaze na ukrcaj zapovjednik Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ, i upravitelj stroja Zvonimir Franić povjerenik ovog sindikata za plovno područje Split. Objašnjeno im je da je sa brodom sve u redu i da ga je dovoljno povesti u rezalište. Detaljnim pregledom broda od strane zapovjednika i upravitelja, ustanovljeno je katastrofalno stanje istog. Prije početka i za vrijeme same plovidbe, događaju se tri teže havarije i to u obliku prodora mora (jedan od 20 tona mora u prostor strojarnice u jako kratkom periodu) i to opetovano, nakon inzistiranja gore navedenih, na podvodnom čišćenju broda.
Samo zahvaljujući odluci i pisanom tragu zapovjednika Srzentića, a kojeg se ponovno diskreditira nakon ovog, izbjegnuta je tragedija koja je mogla zadesiti za Božić i Novu godinu 11 obitelji, Jadroliniju i na kraju krajeva Hrvatsku. U međuvremenu, prema našim saznanjima, brod je kupac platio nešto više od 2 milijuna kuna, a u isti je uloženo kroz prethodne četiri godine gotovo 7 milijuna kuna. Brod sad opetovano ide na dok
tske, danas su prosvjedom u luci Gaženica upozorili na neodrživo stanje u državnom brodaru, jedinoj državnoj kompaniji, kako su istaknuli, koja ne poštuje zakone te iste države. Zbog sustavnog zanemarivanja današnja flota je zastarjela i nesigurna za pomorce i putnike, a uskraćivanjem prava i smanjivanjem broja pomoraca na linijama dolazi se do točke kojom je cijeli sustav neodrživ.
– Zabrinuti smo za budućnost Jadrolinije i radna mjesta, jer su planom poslovanja predviđene uštede na pomorcima, smanjenje broja radnih mjesta, uvođenje smjena od dva mjeseca u međunarodnoj plovidbi, uz jedan mjesec kući. Jadrolinija posluje loše jer konkurencija, čak i mali brodari, nabavljaju nove brodove, dok je prosjek starosti katamarana u Jadroliniji 30-40 godina, rekao je voditelj zadarskog ureda Sindikata pomoraca Hrvatske Antun Aljinović, koji je uz predsjednika Udruge radničkih sindikata Hrvatske Tomislava Rajkovića došao izraziti podršku prosvjednicima.
Zapovjednik broda i predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić kritizirao je prijedlog Vlade da se predsjedniku Uprave Davidu Sopti da novi četverogodišnji mandat.
– To je jedini predsjednik Uprave koji u svom mandatu nije nabavio novi brod, nego je dovukao dvije-tri karampane iz Grčke. Dok mali brodari obnavljaju flotu brodovima koji su za nas space shuttle, mi vozimo brodove iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Javno smo objavili i podatke o umoru pomoraca, koji ljeti rade po 18 sati u smjeni, spavaju u degutantnim uvjetima, u brodovima bez kuhara i kuhinje, s hranarinom koja je već dva desetljeća ista. U takvim uvjetima, svjesni da će izgubiti dio linija, ukidaju članove posade bez da o tome obavijeste zapovjednika ili časnika za sigurnost, rekao je Srzentić, koji je ovaj prosvjed označio kao početak procesa, a sljedeći korak bit će prosvjed pred zgradom uprave u Rijeci.
NA TRAJEKTU LUBENICE ZA DLAKU IZBJEGNUTA HAVARIJA
U svom nedavnom pismu ministru Olegu Butkoviću Sindikat je upozorio na havariju koja se umalo dogodila na trajektu Lubenice. Evo o čemu je bila riječ:
– Brod je trebalo odvesti u Tursku u rezalište. Na ovaj brod po prvi put dolaze na ukrcaj zapovjednik Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ, i upravitelj stroja Zvonimir Franić povjerenik ovog sindikata za plovno područje Split. Objašnjeno im je da je sa brodom sve u redu i da ga je dovoljno povesti u rezalište. Detaljnim pregledom broda od strane zapovjednika i upravitelja, ustanovljeno je katastrofalno stanje istog. Prije početka i za vrijeme same plovidbe, događaju se tri teže havarije i to u obliku prodora mora (jedan od 20 tona mora u prostor strojarnice u jako kratkom periodu) i to opetovano, nakon inzistiranja gore navedenih, na podvodnom čišćenju broda.
Samo zahvaljujući odluci i pisanom tragu zapovjednika Srzentića, a kojeg se ponovno diskreditira nakon ovog, izbjegnuta je tragedija koja je mogla zadesiti za Božić i Novu godinu 11 obitelji, Jadroliniju i na kraju krajeva Hrvatsku. U međuvremenu, prema našim saznanjima, brod je kupac platio nešto više od 2 milijuna kuna, a u isti je uloženo kroz prethodne četiri godine gotovo 7 milijuna kuna. Brod sad opetovano ide na dokovanje, što će Jadroliniju dodatno koštati. Još jedan evidentan dokaz i neznanja i nebrige.