Zadarski turistički iznajmljivači mogli su se danas na prvom predavanju u sklopu programa edukacije za male iznajmljivače, upoznati sa svim detaljima specijalizacije obiteljskog smještaja.
Iz Turističke zajednice Grada Zadra javljaju kako su ovaj dvodnevni event u raskošnom i reprezentativnom prostoru Kneževe palače, koji će i sutra ponuditi obilje zanimljivih i korisnih informacija bitnih za uspješno i zakonito poslovanje, organizirali u suradnji sa Savjetovalištem za obiteljski smještaj Interligo.
– Vjerujem kako će sezona 2022. biti dobra za turistički sektor te da će informacije s ovog predavanja biti korisne svim iznajmljivačima. Organizirali smo besplatnu edukaciju kako bi naše iznajmljivače upoznali sa svim segmentima poslovanja obiteljskog smještaja i novim trendovima u branši – kazao je na otvaranju ovog eventa direktor zadarskog TZ-a Mario Paleka.
U priopćenju iz TZ-a navodi se kako su upravo zato na adrese zadarskih iznajmljivača poslala oko 3.300 prepoznatljivo dizajniranih brošura podnaslovljenih kao „Priručnik za vlasnike apartmana, kuća za odmor, studio apartmana i soba u domaćinstvu za 2022. godinu”. I dok je brošura svojim sadržajem ponudila obilje korisnih informacija o zakonitom i uspješnom poslovanju, predavačice Meri Čizmić Kraljević i Anamarija Cicarelli iz Savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo, otkrile su zadarskim iznajmljivačima detalje koji često čine razliku između uspješnog i neuspješnog vođenja turističkog biznisa. Čizmić Kraljević je govorila o mogućnostima reklamiranja pomoću suvremene tehnologije, a istaknula je Google Maps kao besplatan marketinški alat, koristan za Zadar i okolicu zbog postojanja aerodroma.
Predavanje Čizmić Kraljević je u prvom redu bilo usmjereno na stvaranje dojma i uspjeha. Anamarija Cicarelli, s druge strane, više je pozornosti usmjerila na samo poslovanje; troškove poslovanja, formiranje cijene smještaja, odnosno na elemente koji utječu na formiranje konačne cijene smještaja. Porez, turističke pristojbe i članarina, troškovi Interneta, struje, vode, oglašavanja i drugo, osnovni su i svima zajednički troškovi, dok su održavanje bazena ili okućnice dodatni troškovi koji podižu cijenu godišnjeg troška za iznajmljivača, ali i smještajnu cijenu objekta.
– Prvi posao je izračunavanje troškova koji, unatoč medijskoj percepciji, ipak nisu beznačajni ili mali. Turistička pristojba i članarina najmanji su dio ukupnog troška – upozorila je Cicarelli kako smještajna cijena u konačnici ovisi o ukupnim troškovima, kapacitetu i uređenju objekta, dodatnim sadržajima poput bazena i jacuzzija, lifta, mikrolokaciji te – posebno važno – konkurenciji. Cicarelli je još govorila o važnosti određivanja najviše cijene smještaja, pa tek onda cijene izražene s popustima za first ili last minute, o pravima na otkazivanje u oba slučaja – gost i domaćin.
Grdović: Ponudu apartmana podigli smo na nivo prepoznatljivosti kvalitete
– Ove su edukacije dobre i korisne, jer nas svake godine čeka nešto novo o čemu nas obavještava naša Turistička zajednica. Imamo dobru suradnju – ističe Klaudio Grdović, predsjednik Udruge iznajmljivača pri HGK i član Turističkog vijeća zadarskog TZ-a.
– Očekujemo dobru sezonu, a svi se nadamo kako se situacija u Ukrajini neće bitnije odraziti na njezin uspjeh. Iza nas su dvije krizne pandemijske godine u kojima smo odradili dobar posao, najviše zbog činjenice kako smo ponudu apartmana podigli na nivo prepoznatljivosti kvalitete. No predavanja i edukacije svakako su dodatna pomoć, jer ljudi ipak shvaćaju kako moraju koristiti sve marketinške i druge mogućnosti koje bitno unaprjeđuju poslovanje. Na isti način podiže se i kvaliteta smještaja – poručuje Grdović.
Iz TZ-a pozivaju sve male iznajmljivače i na drugi dio predavanja koji se nastavlja u srijedu od 9 sati, a govorit će se o dokumentima i knjigama koje treba voditi iznajmljivač, potom sve relevantno o izdavanju računa, prijavi i odjavi gostiju, razlici iznajmljivača kao fizičkoj i pravnoj osobi i dolasku inspektora u objekt.