Zračna luka Zadar raspisala je javnu nabavu za nabavku električnog autobusa kojim će prevoziti putnike između zrakoplova i terminala zračne luke. Na zadarskom aerodromu putnici su do sada hodali pistom, no kako se planira širenje zračne luke i veći priljev putnika, omogućit će im se brzi transfer u klimatiziranim uvjetima, umjesto da ljeti na velikim vrućinama hodaju do terminala.
Zbog učinkovitosti i ekološke održivosti traži se isključivo električni autobus, a ne gradski ili dizelski koji bi bio prerađen u električni, s putničkim prostorom u jednoj razini i širokim pristupom za putnike. Predviđena cijena takvog autobusa bez PDV-a je 3,5 milijuna kuna, a sredstva nisu osigurana EU projektom, navodi se u natječaju.
Trend prijevoza tišim i udobnijim električnim autobusima na relaciji od piste do terminala aktualan je u brojnim europskim zračnim lukama. Zadarska zračna luka traći da autobus bude dug između 13 i 14 metara, da mu šasija bude od aluminija, nehrđajućeg čelika ili pocinčana, dok se šasija izrađena od čelika i obojena za zaštitu neće prihvatiti. Bočna zrcala trebaju biti “tip kamere” sa zaslonom sa svake strane a svaka strana treba imati dvije kamere za pokrivanje različitih kutova.
Ukupni kapacitet za stajaće putnike mora biti najmanje 85 putnika uz 10-16 sjedala za putnike. Kako bi se osiguralo da se Zračnoj luci ne ponudi jeftina varijanta kineskog autobusa, propisano je da električni motor, telematika, klima, baterije i drugi ključni dijelovi moraju biti proizvedeni u Europskoj uniji. Ponuđač će morati osigurati kvalitetnu podršku, isporuku rezervnih dijelova najkasnije do 48 sati te inženjera na licu mjesta u roku od najkasnije 72 sata ako se to zatraži. Hoće li biti ponuda i koja će biti najpovoljnija znat će se krajem mjeseca.