Uprava i Nadzorni odbor Tankerske Next Generation sutra će održati sjednicu na kojoj će razmatrati revidirani financijski izvještaj za 2021. godinu s izvješćem neovisnog revizora. Godina nije bila dobra – neto gubitak Tankerske Next Generation iznosio je 87 milijuna kuna, što direktor John Karavanić objašnjava sporim izlaskom gospodarstava iz lockdowna, „depresivnim tankerskim tržištem vozarina”, umanjenjem knjigovodstvene vrijednosti imovine od 9 milijuna USD zbog snažnog pada tržišnih vrijednosti tankera, gotovo 100 dana provedenih u remontu, ali i dramatičnom eskalacijom troškova repatrijacije.
– Gledajući unatrag, 2020. i 2021. su doista bile izazovne za Tankersku Next Generation. Cijela je flota imala svoje redovite petogodišnje periodične remonte u kineskim brodogradilištima pritom usklađujući sve naše tankere s Međunarodnom konvencijom za kontrolu i upravljanje balastnim vodama brodova. Uvjeti na tržištu tankera ostali su loši tijekom 2021., dodatno nagrizajući zdrave financijske rezultate akumulirane prvom i drugom kvartalu 2020. Razdoblje iz prvog polugodišta 2020. koje je karakterizirano velikim stvaranjem zaliha na kopnu kao i na moru, pretvarajući tankere u privremene protočne skladišne jedinice, te ograničilo je raspoložive kapacitete tankera čime se stvorio veći pritisak na vozarine, postalo je stvar daleke prošlosti.
Prihodi brodova u 2021. godini iznose 253,9 milijuna kuna, što je povećanje od 17 milijuna u odnosu na 2020. godinu, dok su provizije i troškovi povezani s putovanjima brodova porasli sa 38 milijuna kuna na čak 97,4 milijuna. Rast troškova može se pripisati značajno većoj izloženosti „spot” tržištu tijekom 2021. godine, u odnosu na 2020. godinu kada je više brodova koristilo brodarske ugovore na vrijeme. Većom izloženosti „spot” tržištu brodar ostvaruje nominalno veći prihod, ali je istovremeno opterećen i većim troškovima zbog prirode posla u kojem brodar podmiruje troškove povezane s putovanjem poput pogonskog goriva, lučkih i agencijskih pristojbi i slično. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u 2021. godini iznosila je 59,1 milijuna kuna, dok je u 2020. godini iznosila 97,3 milijuna. Testiranjem vrijednosti imovine (brodova) utvrđeno je kako knjigovodstvena vrijednost za tri broda prelazi nadoknadivi iznos imovine.
Kako bi prebrodila tešku situaciju, TNG je podigla dva dugoročna ugovora o zajmu u iznosu od 44 i 35,3 milijuna američkih dolara. Također, društvo Tankerska Next Generation International Ltd. (Maršalovi otoci) primilo je 57,9 milijuna kuna pozajmice od povezanog društva Tankerska plovidba International (Maršalovi otoci), s rokom vraćanja 2024. godine.
Karavanić je optimističan da će se situacija značajnije popraviti do kraja godine, budući da je pandemija popustila, prije ili kasnije očekuje se smanjenje tenzija između Rusije i Ukrajine te ponovno oživljavanje Iranskog nuklearnog sporazuma, koji bi potencijalno otvorio put potonulom tankerskom tržištu.
– Prema procjenama analitičara, stalno višegodišnje nedovoljno ulaganje u istraživanje i proizvodnju, te ulaganje u rafinerijska postrojenja uz kontinuirani pritisak na velike naftne i plinske tvrtke da smanje štetne emisije vjerojatno će dovesti do vrhunca globalne proizvodnje nafte ranije nego što se prije očekivalo. Ovo bi bio savršen scenarij za zagovornike zelene energije, neto-nultoj agendi kao i za planet da nije jedna jednostavna činjenica na suprotnom kraju jednadžbe: potražnja za naftom se oporavlja od pada uzrokovanog pandemijom i mogli bismo postaviti novi godišnji rekord potražnje nafte već krajem ove godine, navodi Karavanić u svom izvješću.