Kao što smo i pretpostavili, reklama na stupu ispred zadarskog kazališta, postavljena je bez suglasnosti konzervatora.
Predmetna reklama je postavljena bez suglasnosti ovog Odjela i suprotno spomenutim Smjernicama. Komunalni odjel Grada dužan je kontrolirati i otklanjati nepravilnosti u javnom gradskom prostoru budući sve suglasnosti izdane od strane ovog Odjela dolaze njima na znanje, napisao je pročelnik Igor Miletić u odgovoru na novinarski upit.
On je pojasnio i odredbe Pravilnik o dokumentaciji za izdavanje prethodnog odobrenja za radove na kulturnom dobru pa neka znaju i svi novi obrtnici i trgovci koji se žele reklamirati u prostoru koje ima zaštitu kao kulturno dobro.
„Prema odredbama čl. 2 Pravilnika dokumentacija za izdavanje prethodnog odobrenja sadrži opći dio iz čl. 3 sa zahtjevom (dostupnim na www.min-kulture.hr>) i posebni dio dokumentacije iz čl. 4. (st. a) i (st. 6) Pravilnika. Prije postavljanja reklamnog natpisa potrebno je zatražiti posebne uvjete od ovog Odjela, a po izdavanju posebnih uvjeta rješenje o prethodnom odobrenju za postavljanje reklamnog natpisa. Zahtjevu za izdavanje posebnih uvjeta (odnosno rješenja) potrebno je među ostalim priložiti dokaz pravnog interesa (vlasnički list, ugovor o najmu i dr.), naveo je pročelnik Miletić.
On ističe kako dislocirane reklame na javnim površinama nisu dopuštene prema smjernicama za postavljanje reklamnih natpisa u kulturno povijesnoj cjelini Grada Zadra od 27. prosinca 2010. godine. To bi bilo sve ono što o što se u ljetnim gužvama i dalje zapinje po Gradu a naziva se pokretni reklamni pano. Unatoč zabrani postavljanja „kozlića” koju je tek prije par godina donio Grad Zadar, oni se toleriraju od nadležnih službi pod opravdanjem tko će “ljudima uskratiti zaradu”, osobito tijekom prošla dva pandemijska ljeta.
Ova sezona trebala bi biti test za uvođenje reda u povijesnu jezgru Grada.