Otvoreni dio Ulice Franje Tuđmana koja je formalno i dalje gradilište, ne prestaje izazivati čuđenje.
Tu više ne spadaju loše izveden nogostup i katastrofalno postavljeni šahtovi od kojih smo naišli na jedan poklopac s rupom koliko nova prometna regulacija.
Nedoumice za koga je žuta traka a osobito hoće li vožnja s njom biti kažnjiva, povećane su s netom postavljenim prometnim znakom.
Na njemu je označeno da tu traku smiju koristi autobusi i taksiji, a ne i ostala vozila interventnog prometa: vatrogasci, policija i hitna, odnosno sanitet.
Svejedno, jer znak osim što je postavljen u koso, jedva se vidi s obzirom na to da je pozadina oslikane fasade reklamom.
Žuta traka se na dijelu Tuđmanove od raskrižja s Putem Murvice pa do onog s Putem Stanova prekida i još više zbunjuje jer tu je spoj s Kaljskom ulicom. Nekoliko puta smo svjedočili kako se autobusi Liburnije međusobno pretječu: dok jedan vozi žutom trakom drugi je u bijeloj.
I vozi se tim dijelom jako brzo, što je bila tendencija investitora i projektanata, dok Damir Dado Burčul, HDZ-ov gradski vijećnik i dalje traži rješenje i upozorava.
Građani će stradati pretrčavajući četverotračnu cestu na mjestu spoja s Kaljskom. Taj prijelaz donio je život mimo stare i nove prometne regulacije. Odgovor istih onih koji su stavili dva semafora na razmaku od 50 i nešto metara – kod zgrade na mjestu nekadašnjeg Mesoprometa i ulaza u garažu TIZ-a, da brzinu prometa tu ne može prekidati semafor.
Ali zato treba pustiti autima i motorima da jure od semafora s Murvičkom do onog s Putem Stanova, a pješaci neka na tim reguliranim raskrižjima prelaze Tuđmanovu. Tako bi u praksi bilo prema uputama nadležnih iz Grada Zadra koji je nositelj te EU investicije.
Burčul se konzultirao i s drugim stručnjacima koji su mu dali za pravo u traženju rješenja sigurnog prijelaza prema ulazu u City Galeriju iz smjera Kaljske ulice. Semafor bi riješio i izlazak iz te ulice u smjeru Grada, a svijetleća kolnička signalizacija bila bi utješno rješenje za sigurnos (kao na prijelazu Mesopromet prije semafora).
Prometni stručnjaci u zadarskoj policiji i projektanti zahvata na Tuđmanovoj nisu dali ni odgovor na prijelaz vozila iz suprotnog smjera preko dvije pune linije u Kaljsku. Ta stara navika vozača sada je puno opasnija.
Ah ta Kaljska, reći će oni kojima su dozlogrdila ta upozorenje, a osobito oni koji u tu najširu ulicu u tom gradskom predjelu, stalno šalju pauka u harač.