Liburnija nije dobila jamstvo Grada Zadra za podizanje kratkoročnog revolving kredita od deset milijuna kuna. Vijećnici “nove većine” nisu povjerovali kako su pandemija koronavirusa, rast cijena goriva i izostanak 1,7 milijuna kuna kapitalne pomoći iz proračuna zbog amandmana, jedini razlozi za to. Izrazili su svoje sumnje u način upravljanja ovom javnom tvrtkom.
– U novom sazivu Nadzornog odbora trebali bi sjediti predstavnici oporbe i vlasti kako bi imali sve informacije iz prve ruke. Zašto firmi koja je prošle godinu završila 700 tisuća kuna u minusu, sad treba kredit od deset milijuna kuna?, pitao je Ante Rubeša, koji je načuo kako mandat članova NO-a ističe 30. svibnja, no direktor Liburnije Edvin Šimunov rekao je kako se to odnosi samo na jednog člana, predstavnika radnika.
Kako bi dobio puni uvid u situaciju, Enio Meštrović (nezavisni) želi razgovarati s predstavnicima NO-a.
– Ovaj put ćemo prolongirati zahtjev za kredit, a nakon toga, ako sve bude u redu, imat ćete našu potporu, istaknuo je Meštrović.
Pročelnik za financije Ivan Mijolović objasnio je kako je ovo prijelazno rješenje koje će se kasnije regulirati kroz rebalans proračun, na što je Irena Dragić pitala zbog čega to odmah ne naprave umjesto novog zaduživanja. Njezin stranački kolega Nino Mrčela vjeruje kako ovi problemi nisu nastali preko noći, a šef GO SDP-a Daniel Radeta kao glavni razlog za to vidi nesposobnost direktora.
– Vi ste doveli poduzeće u to stanje! To morate priznati i reći građanima da ste nesposobni voditi poduzeće. Za niti jedan kredit nećemo glasati sve dok vaše poduzeće ne instalira aplikaciju koja će biti dostupna javnosti, a na kojoj će se vidjeti sve ulazne i izlazne fakture, istaknuo je Radeta.
Kritike gradskih vijećnika vidno su razbjesnile direktora Šimunova.
– Strašno je kad netko bez argumenata govori o lošem upravljanju. Liburnija je u 10 godina svojim “neuspješnim poslovanjem” i “mojim neuspješnim upravljanjem” Gradu uštedjela desetke milijune kuna. Od 2011. do 2021. Pulapromet dobila je 136 milijuna kuna subvencije, Split 406, Libertas Dubrovnik 242, Rijeka 452…, a Liburnija 76 milijuna kuna! I u Varšavi 80 posto troškova javnog prijevoza subvencionira vlast. To je djelatnost koja je po definiciji negativna. No od 2011. do 2021. mi smo samo dvije godine bili u minusu. U svim ostalim godinama uspjeli smo pokriti rashode s mizernih 7,6 milijuna kuna subvencije. Našem sustavu dive se drugi prijevoznici. Ne mora me nitko hvaliti, ali neću dozvoliti da me blatite bez razloga! Jedno što mogu reći ovom Gradskom vijeću: “Ne sviđa vam se kako radim?! Onda nađite drugu budalu!”, poručio je Šimunov dodajući kako je poštivao i Kolektivni ugovor iako je istekao te kako ima odanost vozača.
Dodao je da iza Nadzornog odbora ne stoji samo on, već i stroga revizija.
– Ma kakva aplikacija, svaki račun i lipa su već zabilježene!
Direktor Liburnije istaknuo je kako su ovu, alarmantnu situaciju predvidjeli još u listopadu kada su od Grada Zadra tražili 17 milijuna subvencije, a dobiti niti 7.
– U ovoj djelatnosti dogodio se tektonski poremećaj. Ne možete govoriti samo o gorivu jer je poskupjelo sve. Kad smo vidjeli da nećemo dobiti 17 milijuna kuna, odmah smo uputili zahtjev za rebalans, a za koji ne znamo kad će biti, upravo da ne dođem u ovu poziciju pred vas jer je tad već kasno. Mi smo na kisiku!, upalio je alarm Šimunov no s 10 glasova za, 10 protiv i 5 suzdržanih nije uspio dobiti suglasnost za otvaranje kreditne linije.
Potvrdio je kako plaće djelatnika za svibanj i lipanj nisu upitne, no u srpnju situacija će biti dosta teža bez pomoći iz gradskog proračuna.