Liniju obalnog pomorskog prijevoza na državnoj brzobrodskoj liniji Pula – (Unije – Susak) – Mali Lošinj – (Ilovik – Silba) – Zadar i obratno održavat će Kapetan Luka – Krilo, vlasnika Ivana Tomića iz Jesenica, s katamaranom Krilo Lux, odlučila je Agencija za obalni i linijski pomorski promet, nakon što je na natječaj pristiglo pet ponuda.
Tomićev obrt Kapetan Luka – Krilo za ugovorno razdoblje od 6 godina zatražio je potporu od 53,4 milijuna kuna, nakon što je država procijenila da bi za održavanje linije trebala platiti 54,8 milijuna. Ponuda Jadrolinije je proglašena nevaljanom jer je za ovu koncesiju tražila državnu subvenciju od čak 65 milijuna kuna. Uz one zadarske TP LINE d.o.o., tvrtke-kćeri Tankerske plovidbe i G&V linea, na natječaj Agencije krajem ožujka pristigle su još tri ponude.
Natjecanje je bilo između Kapetana Luke – Krilo i TP-line koji je dao ponudu na 54.784.097,76 kuna, čime je Krilo koje inače održava tu liniju dobilo bodovnu prednost. Treća ponuda koja se razmatrala kao valjana bila je Krilo Shipping Company.
Kao da se znalo tko će dobiti tu liniju, pa je Jadrolinija ponudila ekstremno visoku ponudu a G&V line Iadera dala je nevjerojatno nisku od 21,5 milijuna kuna.
Na sve naknadne zahtjeve Agencije u ocjeni ponude, iz G&V Line Iadera nisu se odazvali, što je potvrda da su na natječaju sudjelovali reda radi, kao i Jadrolinija. Njihove ponude su proglašene nepravilnom i neprihvatljivom.
– S obzirom da nije dostavljeno obrazloženje za iznimno povoljne uvjete dostupne ponuditelju za pružanje usluga, a koje je zatraženo sukladno članku 289. stavku 2. ZJN, Naručitelj je morao ustanoviti daje ponuda ponuditelja G&V LINE Iadera d.o.o. nepravilna, istaknuli su iz Agencije.
I prije potpisivanja ugovora kojeg je za Kapatana Luku predložilo povjerenstvo, njihov katamaran je u Gradskoj luci na održavanju linije, dok je za sada neiskorištena flota TP Line vezana u Gaženici.
Na ovom natječaju Krilo, poznatije kao Kapetan Luka, imala je moćniji brod. Krilo Lux sagrađeno je 2019. godine, dimenzija je 38mx10,6 metara, razvija brzinu od 36 čvorova te može primiti 428 putnika. Jeseničani bi liniju trebali uspostaviti odmah, odnosno od 1. lipnja, a trajanje koncesije je do 31. svibnja 2028. godine.