Turistička zajednica grada Zadra započela je s tvrtkom Feel IQM provedbu projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Zadar, koji je temeljen na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih dionika.
U prvoj fazi provedbe ovog projekta izvršene su početne analize i mjerenja kvalitete tzv. online reputacije. s novim trendovima u turizmu eksponencijalno se povećava i broj gostiju koji rado dijele svoje mišljenje putem online kanala, Google Maps, TripAdvisor, Booking.com, Facebook, Airbnb i ostalih, a softver provodi analizu, procjenu i usporedbu recenzija gostiju.
U početnom mjerenju pratili su se i uspoređivali periodi od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. godine te prvih pet mjeseci ove godine. Tako je u 2021. godini Zadar na spomenutim platformama dobio ukupno 53.038 recenzija, dok u prvih pet mjeseci ove godine taj broj dosad iznosio 12.182.
Uzevši u obzir sve relevantne parametre, ukupna kvaliteta destinacije prošle godine je iznosila 90%, dok je u prvih šest mjeseci ove godine 92%. Ako se uzme u obzir da je prosjek mjerenja opće kvalitete destinacije u ovakvom tipu mjerenja nešto iznad 80%, vidljivo je kako je Zadar visoko iznad tržišnog standarda.
Od najvažnijih parametara izdvaja se ukupna kvaliteta atrakcija u destinaciji, koja ove godine iznosi 94% na temelju 1.871 online recenzija. Kvaliteta atrakcija (94%), plaža i caffe barova (89%), hotela, hostela, privatnog smještaja ostala je na prošlogodišnjoj razini, nešto su bolje ocjene restorana, dok je camping sa 69 % porastao na 91% korisničkog zadovoljstva.
Iz TZ grada Zadra pozivaju sve lokalne pružatelje usluga u Zadru poput privatnih iznajmljivača, ugostitelja, hotela, hostela, turističkih agencija, kulturnih ustanova i ostalih da motiviraju svoje goste na češće ostavljanje recenzija na web platformama, kako bi njihovo vlastito poslovanje, ali i opća destinacijska online reputacija dobila na većoj vidljivosti i prepoznatljivosti.
– Uzevši u obzir karakteristike ove metodologije, recenzije i komentari nam daju podosta preciznu sliku o destinaciji iz perspektive korisnika i turista. Naime, prilikom odabira smještaja, restorana, izleta, usluga ili muzeja, turist prije donošenja odluke u većini slučajeva prvo provjerava online recenzije, a isti ti alati s druge strane nama pružaju podatke za analizu mogućnosti daljnjeg turističkog razvoja našeg grada. Dobro je da svi dionici u poslovanju mogu vidjeti gdje i kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka. IQM Destination u suradnji sa zadarskom turističkom zajednicom također nudi i besplatan individualni pristup i educiranje svakog od dionika koji se žele osobno uključiti u projekt, rekao je direktor Turističke zajednice grada Zadra, Mario Paleka.