Mlada zadarska poduzetnica Matea Bradica spojila je svoju dugogodišnju ljubav prema prirodi i planinarenju s potrebom da zaštiti i regenerira kožu kroz proizvode BETA blends. Oštri uvjeti na planinama zahtijevaju ozbiljan pristup pa je tako odlučila stvoriti melem zanimljivog imena – In the Wild. Kad je shvatila da se prijateljima sviđa, odlučila je pokrenuti posao.
Bradica je po struci ekološka tehničarka, a educirala se i za wellness terapeuta. Posljednjih je nekoliko godina proučavala aromaterapiju i sama razvijala proizvode za obitelj i prijatelje, a u travnju se odlučila otvoriti obrt za proizvodnju prirodne kozmetike imena Vilinski kukovi.
Do sada je razvila četiri proizvoda u dvije linije, BETA blends Outdoor i BETA blends Summer, a sljedeća linija je u fazi testiranja. Osnova svih njenih proizvoda su pčelinji vosak i kombinacija biljnih i eteričnih ulja.
– Zapravo je tu oduvijek bila ljubav prema aromaterapiji, a i prirodnoj kozmetici i samoj njezi kože i tijela. Paralelno s tim, uključenost u outdoor svijet, dinamičan način življenja i strast prema boravljenju u prirodi, nekako su tražile da pronađem jednostavno i kompaktno, a funkcionalno, pojasnila je Matea Bradica.
Prvi proizvod je In the wild – face & hands balm, iz linije Outdoor blends, namijenjen za iritiranu kožu i za svakodnevnu njegu lica i ruku.
– Na društvenim mrežama naziv brenda je BETAblends zato što je blend eteričnih ulja koji krasi određeni proizvod i daje mu karakterističan miris, a i samu funkcionalnost. Prvi proizvod koji sam razvila je balm za ruke, lice i općenito sve dijelove na tijelu koji su iziritirani ili oštećeni. Tako je zapravo krenula priča, sa izloženosti na vjetru i suncu, prstima u stijeni… Unutra je pčelinji vosak, ulje pšenične klice, vučji trn, gotu kola i blend šest eteričnih ulja, kazala je Bradica pa objasnila da u proizvodnji koristi mediteranska, ali i egzotična ulja biljaka koje ne rastu na našem području, zbog njihove sposobnosti.
U planu joj je i treća linija proizvoda u kojoj će biti melem za tetovaže.
Svu kozmetiku radi ručno, uglavnom sama. Proizvodi su koncentrirani, zbog čega je intenzitet djelovanja jači. Rade se bez dodatka konzervansa i vode.
– Prednosti takve formulacije su ekološka održivost jer se tako smanjenje potrošnja pitke vode i dugotrajnost jer nisu razrijeđeni, stoga je potrebna manja količina za korištenje. Većina klasičnih kremica na tržištu sadrži oko 90 posto vode.
Mate Bradica jako je zadovoljna kako je posao krenuo. Brzo proda sve što proizvede i trenutno radi na dogovoru s trgovcima.
– Odaziv je dobar, a pozitivni komentari i recenzije su ono što me pokreće i što mi daje motiv da idem dalje. Netko će reći da nije vrijeme za poduzetne vode, ali vjerojatno pravo vrijeme ne postoji. Subjektivno gledano na vlastiti životni put, sad je, vjerujem, pravi moment.
Ime njenog startupa je Vilinski kukovi, još jedna asocijacija na Velebit koji toliko obožava. Sjedište je u gospodarskoj zoni Grabi, upravo u Centru za razvoj edukaciju koji je zamišljen kao središte za unaprjeđenje poslovanja u industrijama koje kao sirovine koriste pčelinje proizvode.
– Ideja je bila naći inkubator koji mlade poduzetnike, a onda mi je prijateljica spomenula Centar u Poličniku. Kad sam to vidjela, odmah sam shvatila pa da, to je to. Mi smo idealna kombinacija. Oni su koncentrirani na ljude koji rade kozmetiku sa pčelinjim voskom, a ja radim baš to. I onda je nekako red da se udružimo.
Bradica trenutno svoje proizvode plasira na domaćem tržištu, a plan joj je uskoro izaći i na europsko.