Lučka uprava Zadar, kao i ostale lučke uprave, od prošle godine imaju status proračunskih korisnika, a njihove financije su ušle u Državnu riznicu.
Vidljivo je to iz izvještaja o poslovanju koje je za 2020. godine napravljen po propisima koji važe za neprofitne organizacije dok se od 2021. godine računovodstvo vodi po proračunskim standardima.
To svakako nije razlog pada prihoda od koncesiju za 2021. godinu u odnosu na prethodnu godinu kada je počela pandemija zbog koje se to dogodilo.
I dok je lani Lučka uprava od koncesija na pomorsko dobro prikupila 5.8 milijuna kuna, u 2020. to je iznosilo 6.4 milijuna kuna. Zbog korone, Upravno vijeće je uz suglasnost resornog ministarstva smanjila iznose naknade za koncesiju. Koliko plaća ZIPO kao najveći koncesionar na putnički terminal i kruzerski promet kojeg ove dvije godine nije bilo, a koliko Luka, Sarag, Crodux, Max Platika … to su pitanja koja više se ne mogu postaviti Robertu Škifiću, bivšem ravnatelju LUZ-a koji potpisuje oba izvještaja.
Navod koji je doslovno „copy paste” u oba izvještaja je iznos od 3.444.564 kuna.
„Radi se o preostalom dugu po osnovi zateznih kamata na iznos komunalnog doprinosa temeljem izdanih dviju građevinskih dozvola za Kontejnerski terminal. Rješavanje navedene obveze prema Gradu Zadru će se regulirati u narednom razdoblju.”, navodi bivši ravnatelj LUZ-a. Budući ravnatelj, a predložen je Željko Knežević, za taj plato budućeg kontejnerskog terminala trebao bi naći koncesionara ili nešto drugo. Predugo je to nasuto more na kojem se stvorila ledina.
Ukupni rashodi poslovanja u prošloj godini godine iznosili su 26.150.234 kuna, od čega je za plaće 19 zaposlenih potrošeno 3.866.480 kuna.
Za građevinske zahvate iznos je povećan na 32 milijuna kuna s obzirom na EU projekte ribarske luke u Kalima i Gaženici.
Ukupne obveze za kredite i zajmove Lučke uprave Zadar iznosile su skoro pola milijuna kuna, što su kamate za vraćanje kredita Europskoj investicijskoj banci te njemačkoj banci KfW za gradnju Nove luke Gaženica, Zadar.