adarske županiji. Lani je bilo upisano 1552 a ove godine 1572 učenika prvih razreda u 37 osnovnih škola.
Najveći pad prvašića doživjela je OŠ Šime Budinića na Voštarnici. Tamo je lani bio 121 prvašića ove godine ih je 92. I OŠ Stanovi ima gubitak 19 učenika prvog razrada, gotovo jedno odjeljenje.
U OŠ Smiljevac je povećanje za 23 učenika pa je tamo ukupno 143 učenika prvih razreda što je najveći broj prvašića među gradskim školama. OŠ Krune Krstića je rekorder među njima s povećanje od 48 na 72 učenika što je rezultat popune kapaciteta produženog boravka nakon nastave. U privatnoj OŠ Nova povećan je broj učenika prvih razreda s 11 na 24 učenika.
Prvi dan za prvašiće u OŠ Šime Budinića uz političku i crkvenu potporu
Većina škola iz zadarskog zalađa ima povećan broj učenika prvih razreda. Međutim, u OŠ Zemunik ove je godine evidentan pad s 31 na 16 učenika. Manji je broj učenika prvih razreda u Posedarju, dok ih je u Pridrazi ove školske godine petero kao i OŠ Lišane Ostrovičke Sa 65 učenika lani, u Biogradu je ove školske godine povećan broj učenika prvih razreda na 83.
Samo jedan učenik upisan je u OŠ Novigrad, dok je u Salima povećanje s pet na 9 učenika. U OŠ V. Nazora u Neviđanima pao je broj učenika prvih razreda na otoku Pašmanu sa 17 na 10 , dok je u OŠ Valentih Klarin u Preku petero učenika manje nego lani. Prvi razred upisalo je 30 učenika s otoka Ugljana.
U OŠ Škrabrnja smanjen je broj prvašića s lanjskih 18 na ovogopdišnjih 10, dok je u OŠ Gračac povećan broj učenika prvih razreda na 39.
Iz Županije su poslali i napomenu za OŠ Voštarnica u Zadru. To je ustanova koja ima posebne uvjete odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju te se obrazovanje se odvijaju u kombiniranim razrednim odjelima i odgojno-obrazovnim skupinama djece.
Prijedlogom odluke o broju razrednih odjela u toj školi za školsku godinu 2022/2023. predviđeno je broj učenika u matičnoj školi te područnoj školi u Smilčiću. Najveći broj učenika planiran je u OŠ Voštarnica zbog poremećaj iz spektra autizma od 7 do 10 godina, čak 19 učenika.