Odvijanje redovne brodske linije Zadar- Preko, koju već duže vremena održava trajekt sv. Juraj, ometaju kruzeri.

Tako ispada, s obzirom na to da je jučer zbor kruzera Jadrolinija prebacila putnike na toj liniji na katamaran Silba, a danas je ponovno vraćen trajekt sv. Juraj.

Istarska obala u lučkom obuhvatu građana je kao međunarodni gat na kojem je nekad i to cijelu godinu pristajao trajekt Zadar na liniji Zadar - Ancona. U režiji Lučke uprave, Istarska obala je proširena i za kruzere zbog kojih je trebalo i produbiti morsko dno.

Odlaskom trajektnog prometa iz Gradske luke u Gaženicu, na Istarskoj obali je ostao oduvijek nepotreban carinski paviljon s kojim Lučka uprava ne zna što će, a ostale su i metalne ograde unutar kojih se odavno može slobodno kretati.

One stvaraju ružan dojam na tom dijelu lučkog područja i ometaju putnike na liniji Zadar - Preko koji ih moraju zaobilaziti te nemaju slobodan pristup trajektu na linijskoj vezi.

Kako Jadrolinija u 75. godini postojanja nema zamjenskog broda za Doru na liniji Zadar - Preko, ta je linija praktički opet trajektna, iz Gaženice kao i iz Gradske luke.

Međutim, kruzeri koji su se najavili godinu dana ranije imaju prednost za vezivanje uz Istarsku obalu, a tada uz jedinu rampu ne može pristajati sv. Juraj.

Iz zadarske agencije Jadrolinije dovijaju se dnevnim rješenjima kojima, kao što smo jučer pisali izluđuju putnike, a njih je i popriličan broj na toj vezi. Kada je na Istarskoj obali bio elektronski festival, tada su na liniju Zadar - Preko ubacili drugi trajekt koji se mogao bočno vezati uz Liburnsku obalu.

I o tome smo pisali jer su putnici negodovali na račun Jadroliniji, skupljih karata koje će to biti do 2. listopada. Istodobno iz Jadrolinije ne reagiraju, ne odgovaraju na novinarski upit oni, Ministarstvo mora kao ni Agencija za obalni linijski promet. Na njihovoj stranici posljednja vijest je iz svibnja kada su objavili poziv za iskazivanje komercijalnog interesa za održavanje linije Zadar - Preko.

Ironično, poziv je objavljen 9. svibnja, na Dan Europe u koju se kunu i čije direktive, osobito onu o transparentnost (ne)provode sve te državne službe, firme i agencija. Oni bi možda, najradije, ukinuli brodsku liniju jer se navodno EU protivi subvencioniranju dvostruke linije.