Prilikom izlaganja direktora Vodovoda Tomislava Mateka izvješća o radu i poslovanju na nedavno održanoj sjednici Gradskog vijeća, glavna tema bili su gubitci u vodovodnoj mreži koji su proteklih godina premašivali 70% da bi u 2021. godini bili smanjeni tek na 67%. Podsjetimo, prema Strategiji upravljanja vodama RH prihvatljiva vrijednost je od 15% do 20%.

- Mi smo pred par godina proveli natječaj za firmu koja bi riješila te gubitke, ali odabrani izvođač otišao je u stečaj. Mi smo ponovili natječaj, ovo ljeto smo postavili mjerne uređaje na području Zadra, Bibinja i Sukošana gdje je koncentriran veliki broj priključaka i tu se generiraju veliki gubitci. Taj projekt je u tijeku. Mi smo sami za par postotaka smanjli gubitke u prošloj godini, ali naknada za razvoj bila je premala i nismo mogli više napraviti, kazao je direktor Vodovoda Matek.

Damir Burčul (klub vijećnika - HDZ, HSP i SU) tražio je objašnjenje direktora o prekidu vodoopskrbe na Ugljanu između Preka i Kali kada su mještani tri tjedna ostajali bez vode od 13 do 18 sati.

- Kada bi voda konačno došla u šest, mi bismo je dobili tek u devet. Kad bi voda došla u devet, svi bi otvorili špine i punili gusterne koje su ostale iz prošlosti. Mene zanima što se dogodilo, do kakvog je problema došlo i hoće li nas to isto čekati i sljedeće sezone.

Direktor Matek potvrdio je da je uvedena redukcija objašnjavajući da je uz puno turista, bilo i značajnih gubitaka, 55 litara u sekundi preko stanice na Boriku. Mi smo taj kvar sanirali, rekao je Matek.

Marjanu Botić (Akcija mladih) zanimalo je kako Vodovod može isključiti vodu bez upozorenja.

- Mene zanima način na koji se isključuju potrošači koji su dužni, prije par godina mi je došla jedna primjedba sugrađanke kojoj je isključena voda bez onih propisanih zakona za komunalna poduzeća da se prvo ide na upozorenja, zatim na ovrhe, a onda na krajnji čin, na isključenje korisnika vode. Shvatila sam tada da je problem što se Vodovod ravna po zakonu o vodama, a ne zakonu o komunalnim poduzećima prema kojem je dužan prvo slati upozorenja.

Matek je odgovorio da svaki građanin dobije tri puta upozorenje

- Nije istina da mi ne opominjemo svoje potrošače, kad dobijete račun tamo vam piše iznos nepodmirenog dugovanja ili ako je eventualno netko preplatio, to je opomena, imamo odjel koji se samo s time bavi, šalje opomenu, nakon tri upozorenja, nakon što netko tri puta ne plati mi imamo pravo isključiti.