U sklopu Biograd Boat Showa i 6. Dana nautike Hrvatske gospodarske komore, održan je prvi sastanak Grupacije male brodogradnje HGK. Gost sastanka bio je Philip Easthill, direktor udruženja European Boating Industry (EBI) koji je tvrtkama predstavio Udruženje, njihove aktivnosti, zakonodavstvo i mogućnost suradnje i članstva.
– Mnogo je tema na razini EU-a kojima se naša industrija mora pozabaviti, od zelene tranzicije pa do financiranja, štetnih emisija i mnogih drugih. Radujemo se suradnji s hrvatskim partnerima na ovim izazovima i unapređenju nautičke industrije i nautičkog turizma. Naš zajednički cilj je održati i graditi njegov uspjeh u Hrvatskoj i diljem Europe – izjavio je Easthill.
Sjednicom Grupacije male brodogradnje završen je trodnevni program HGK Dana nautike na kojem su, između niza predavanja, sjednice održali i Grupacija čarter djelatnosti i Grupacija marina HGK.
Prema najnovijim podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture zabilježenim kroz sustav e-Crew koji su prezentirani na sjednici Grupacije čarter djelatnosti HGK, od 1. siječnja do 25. listopada 2022.963 aktivne čarter tvrtke u Hrvatskoj ostvarile su ukupno 80 tisuća najmova plovila sa flotom od 4.253 plovila te približno 3.8 milijuna noćenja i 570 tisuća dolazaka gostiju. Najviše dolazaka ostvareno je s tradicionalnih tržišta – Njemačke, Austrije, Češke, Slovenije, Velike Britanije i Irske te Poljske. Broj izdanih prijava dolaska stranih jahti i brodica, te izvršenih produženja za razdoblje od 01.01.2022 do 25.10.2022 iznosi 53.596 što predstavlja porast od 5,4% u odnosu na isto razdoblje 2021.
Na sjednici Grupacije marina HGK prezentirani su rezultati Benchmarkinga marina koji provodi Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiju uz sufinanciranje HGK.
Rezultati pokazuju da, iako je sezonalnost poslovanja marina utjecala na popunjenost vezova koja je najveća u ljetnim mjesecima (77,5 do 81.5%), njezine vrijednosti još nisu dosegle vrijednosti u predpandemijskoj godini, dok je popunjenost u predsezoni veća od popunjenosti u 2019. godini (kreće se između 63 i 70%).
U sezoni su prosječne cijene za 2022. godine veće u pojedinim mjesecima za čak 30% u odnosu na predpandemijsku godinu. U odnosu na 2019. poslovni prihod po raspoloživom vezu je veći u svim mjesecima od 5 do 40 postotnih poena. Najveća prosječna cijena veza u marinama je u ljetnom periodu, dok su najniže prosječne cijene prisutne početkom godine. Iz navedenog se može zaključiti da je poslovanje marina u RH još uvijek sezonskog karaktera poslovanja, s tendencijom produženja pred i posezone.
Vidljivo da je u odnosu na predpandemijsku godinu ostvarena veća prosječna cijena, prihod po raspoloživom vezu kao i poslovni prihod po raspoloživom vezu što ukazuje da su marine povećale svoje cijene u odnosu na predpandemijsku godinu a što se može pripisati porastu cijena energenata i ostalih troškova poslovanja.