Zadar se posljednjih par godina prometnuo u sjedište katamaranske flote. Tri zadarske kompanije imaju veću flotu katamarana negoli državna Jadrolinija.
Mia tours koja je bila među onim kompanijama koje su 2000. godine uveli brzobrodsku liniju, istina s hidrogliserima, danas u svojih 30 godina postojanja imaju tri dvotrupca s kojima održavaju linije: Princ Zadra, Mala sirena i Mali princ.
G&V Line Iadera ima tri katamarana i brzi brod Anamariju koja je ostala iz nekadašnje brodarske tvrtke koju je preuzeo Dražen Montana. Uz četiri linije za koje su od državne agencije dobili koncesiju, oni su se usudili uspostaviti i uzdužobalnu liniju iz Zadra s Rijekom. Lani su nabavili najveći katamaran u svojoj floti: nakon Melite i Antonije, to je Adriana za 250 putnika.
Najmlađa putnička kompanija, TP Line koju je osnovala Tankerska plovidba ima najviše katamarana – čak šest. Za sada održavaju samo dvije državne linije.
Sve je počelo s katamaranom Nona Ana, pa je kupljena i imenovana Anastazia, zatim Arta, do Puntamike, Aenona te najnovijeg katamarana Kolovare.
Polovica flote uglavnom je u Gaženici.
Ukupno 12 katamarana u odnosu na 9 koliko ih ima Jadrolinija. Državni brodar u tu je flotu čak stavio i Doru koja nije dvotrupac.
Na zadarskom području od samog početka plovi Olea koja je izgrađena 1981. godine. Taj katamaran toliko dimi po krmi da je za putnike vrlo neugodna kod ukrcaja i iskrcaja. Jadrolinija ne ulaže u flotu a ponajmanje u katamarane.
Drugi njihov katamaran je Silba. Dva najstarija i najmanja katamarana, Jadrolinija je ostavila na zadarskom plovnom području što je paradoksalno u odnosu na daleko noviju i bolju flotu koja je stvorena u Zadru.