U Hrvatskim cestama napokon su shvatili kako su dvije godine predug rok za dugoočekivanu rekonstrukciju raskrižja Žmirići na kojem se ljeti stvaraju kilometarski zastoji.
Otkrili su nam to kada smo ih pitali zbog čega nije ostvarena posljednja u nizu najava predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića. Naime, on je nedavno na radnom sastanku s gradonačelnikom Zadra Brankom Dukićem rekao kako će do kraja listopada biti raspisan javni natječaj za izvođača radova, no to se do danas nije dogodilo.
– Prilikom razrađivanja detalja zahvata utvrđeno je, a temeljem izrađenih korekcija elaborata privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova, kako je predviđeni vremenski rok za izvedbu radova na predmetnom projektu od 24 mjeseca potrebno skratiti, odnosno da se radovi na rekonstrukciji raskrižja državne ceste oznake DC306 s ulicama Put Nina i Matije Gupca u Zadru mogu izvesti u roku od 15 mjeseci, rekli su nam u HC-u.
Nakon tog “velikog otkrića”, kojeg su mogli uvidjeti svi građani dok su gledali kako su Kinezi za godinu dana više izveli projekt svih projekata – Pelješki most, u HC-u su pokrenuli postupak kojim bi ispravili staru procjenu projektanata.
– Pokrenut je postupak izmjene Plana nabave Hrvatskih cesta d.o.o. za 2022. godinu kojim je definiran novi rok od 15 mjeseci za izvedbu predmetnog zahvata. Po odobrenim korekcijama unutar spomenutog Plana nabave, postupak javne nabave za odabir izvođača radova moći će biti pokrenut, najavili su iz HC-a na naš upit.
Time je postalo jasno kako zahvat sasvim sigurno neće početi prije prvog kvartala 2023. godine, a i to je optimističan scenarij uzimajući u obzir kompleksnu proceduru i moguće zastoje u javnoj nabavi. U prvoj fazi radova izgradit će se obilazne prometnice koje će služiti kao alternativni pravci za vrijeme odvijanja radova, a koje će okružiti i novi trgovački centar na Žmirićima.
Podsjetimo, novo prometno rješenje za raskrižje na Žmirićima vrijedno je vrtoglavih 53 milijuna kuna. Iako dio javnosti kao najbolje rješenje za tu dionicu vidi kružni tok, prometna struka odbacila je tu opciju još 2013. godine, kada je prezentiran projekt kojeg je izradio D&Z, a koji uključuje ostanak semaforiziranog raskrižja, ali u proširenom obliku.