U Centru za kreativne industrije jutros je održana početna konferencija projekta „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama u Zadarskoj županiji”, kroz koji će se opremiti 13 STEM učionica u 13 osnovnih škola u Zadarskoj županiji: osam osnovnih škola kojima je osnivač Grad Zadar te školama u Zemuniku, Pagu, Neviđanima, Polači i Biogradu.
Svima koji su uključeni u projekt u pozdravnoj riječi zahvalio je gradonačelnik Zadra Branko Dukić, koji je rekao kako će Grad Zadar nastaviti s modernizacijom opreme i edukacijom nastavnika, kako bi se uz darovite učenike hrvatsko društvo proguralo u vrh tehnološke zajednice.
– Zahvaljujem obrazovnim djelatnicima, koji su pokazali kako je njihovo zanimanje misija, a ne samo radno mjesto, rekao je Dukić.
Župan Božidar Longin kao dobru stranu projekta vidi činjenicu da nije usmjeren samo na grad Zadar, već na više županijskih sredina, a u pozdravnoj riječi Haakon Blankenborg, veleposlanik Norveške, zemlje koja je partner u projektu i koja ga je financijski podržala, pronašao je zanimljivu poveznicu između norveške regije koja je partner u projektu i Zadra, kao rodnim mjestima najpoznatijih nogometaša ovih zemalja, Erlingu Haalandu i Luki Modriću.
– Veselimo se ovom projektu, ali još više suradnji u budućim projektima i rezultatima te suradnje, rekao je Blankenborg.
STEM obuhvaća četiri područja obrazovanja: prirodne znanosti, informatiku, inženjerstvo i matematiku. Prorektor Sveučilišta u znanosti prof. dr. sc. Josip Faričić objasnio je zašto je toliki izazov djecu educirati u ovim područjima.
– Oni koji završe studij potreban za nastavnika matematike u privatnom sektoru istog dana mogu pronaći posao koji je plaćen dva ili tri puta više. Zbog toga mnoge županijske, a u posljednje vrijeme i gradske škole, moraju angažirati stručnjake iz srodnih struka, pa čak i nastavnike stranih jezika. U tom trenutku dolazimo do nedostatka potrebnih nastavničkih kompetencija. Često se događa da veću pozornost posvećujemo „problematičnim” učenicima i zanemarujemo darovite ili obratno. Pravo je umijeće kako u svakom učeniku pronaći njegov dar koji je potrebno razvijati, rekao je Faričić.
Pročelnik UO za odgoj i školstvo Grada Zadra Joso Nekić zahvalio je Norvežanima, koji objektivno nemaju nikakav interes pomagati maloj zemlji poput Hrvatske. Na primjeru uključenosti polaznika OŠ Voštarnica pokazao je kako STEM vještine nisu samo za darovite, već mogu izbrisati neke postavljene granice.