U četvrtak je održan drugi po redu COIN business caffe u organizaciji Udruženja obrtnika Zadar na temu “Medijska vidljivost obrtničkih proizvoda i usluga”.
Ceh intelektualnih usluga pri Udruženju obrtnika Zadar pokrenuo je ove godine inicijativu za održavanje COIN business cafea, panela događanja kojemu je cilj povezivanje poduzetnika kroz neformalno druženje a ujedno i predstavljanje raznih vrsta i načina poslovanja te približavanje istih potencijalnim poduzetnicima kao i široj javnosti.
Dvadesetak okupljenih sudionika na samom početku pozdravio je Hrvoje Grandov, predsjednik Ceha intelektualnih usluga pri Udruženju obrtnika Zadar. Naglasio je kako je intencija Udruženja obrtnika Zadar da se COIN business cafe kontinuirano kroz godinu nastavi održavati s raznim temama predstavljanja različitih vrsta i načina poslovanja. Zahvalio je prisutnima na interesu za sudjelovanje te ih pozvao da aktivno sudjeluju na panelu.
Kroz panel raspravu koju je moderirala Slavica Kosović, voditeljica COIN coworkinga, predstavili su se Branko Tabak, vlasnik obrta za javno informiranje i marketing Arileo i Luka Perić, izvršni urednik portala 057.
Branko Tabak, 30 godina prisutan u lokalnom i nacionalnom medijskom prostoru kao novinar i kao urednik i kao osoba zadužena za plasman informacija medijima. Novinarsku karijeru odradio je kao urednik i voditelj na Radiju 057, urednik portala 057 info, kolumnist Narodnog lista, dopisnik tportala, Večernjeg lista, brojnih časopisa i publikacija. Paralelno se etablirao i s druge strane medijskog prostora kao PR. Bio je glasnogovornik KK Zadar, europskih i svjetskih sportskih natjecanja, organizirao i koordinirao rad PRESS centara. Dobitnik je strukovne nagrade Hrvatskog zbora sportskih novinara za najbolju PRESS službu u Hrvatskoj 2016. godine. U srpnju 2021. odlučio je krenuti u poduzetničke vode te je otvorio obrt koji, između ostalog, nudi usluge medijske vidljivosti projekata, proizvoda i usluga uz prisnu suradnju s medijima na lokalnoj i nacionalnoj razini.
Luka Perić, diplomirao je hrvatski jezik i književnost u Zadru te je tijekom studija započeo suradnju s tadašnjim tjednikom Zadarski list, najprije kao novinar, a zatim kao urednik više rubrika i zamjenik glavnog urednika. Trinaest godina bio je glavni urednik, a 2007. godine osmislio je i pokrenuo portal istog dnevnika. 2017. godine prešao je na mjesto izvršnog urednika portala 057info. Posljednjih šest godina suradnik je za medije Sveučilišta u Zadru i administrator društvenih mreža. Tijekom godina rada komunicirao je s brojnim marketinškim agencijama, poduzetnicima, obrtnicima te usmjeravao njihove marketinške aktivnosti u navedenim medijima.
Panelisti su prisutnima predstavili istine i mitove digitalnog marketinga te alate koji ga mogu zamijeniti ili nadograditi. Predstavili su dvije strane priče o medijskoj vidljivosti, Tabak s pozicije osobe koje servira informaciju medijima, a Perić kao urednik koji takvu informaciju dobije na raspolaganje i donosi odluku o njenom plasmanu.
Predstavili su načine na koje se poduzetnici mogu obratiti medijima kao što su priopćenja za medije, press konferencije, javne prezentacije usluga i proizvoda, intervjui, plasiranje u medije zanimljivosti vezanih uz obrt, zaposlenike, nagrade, natjecanja, nove proizvode i usluge…
Kroz panel se vodila rasprava je li digitalni marketing dovoljan za plasman usluge ili proizvoda, je li baš uvijek najsigurniji put do ciljane publike i što ako nije…? Sudionici panela aktivno su sudjelovali na panelu s pitanjima i međusobnom razmjenom iskustava, a panelisti s dugogodišnjim iskustvom rada u medijima sugerirali su prisutnima načine na koje se najbolje predstaviti medijima, a samim time i široj javnosti. Istaknuto je ujedno kako mediji nisu rezervirani isključivo za one koji imaju financijskih sredstava, već su otvoreni i za posebne, inovativne i dobre priče malih poduzetnika.
Zaključak panela bio je kako obrtnici (poduzetnici) moraju sami napraviti iskorak prema medijima, tj. ukoliko imaju proizvod/uslugu koja je posebna, inovativna ili jedinstvena, dovoljno je da kroz dobru priču i fotografiju navedeno predstave medijima, bilo kroz priopćenje, press konferenciju ili intervju. Bitno je ne zatvarati se u svoje okvire i obratiti se tj. predstaviti medijima.
Razmjena iskustava nastavila se i nakon službenog dijela i kroz ležerno druženje u COIN-u, čije poslovanje je i zamišljeno kao mjesto za zajednički rad, razmjenu iskustava i suradnju, susrete i druženja, inspiraciju te kreativni i profesionalni razvoj coworking korisnika. Udruženje obrtnika Zadar kao vlasnik COIN coworking prostora na usluzi je između ostalog svojim članovima i s podrškom u smislu ustupanja prostora za održavanje press konferencija u prostorijama COIN-a, a ujedno i za savjete vezane uz pristupanje medijima.