U organizaciji Turističke zajednice Zadarske županije, a u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama i tvrtkom Quanarius d.o.o. za male je iznajmljivače s područja Zadarske županije od 8. do 10. svibnja održano sedam besplatnih edukacija. Prva se radionica održala u Zadru i to za direktore lokalnih turističkih zajednica, kako bi se upoznali s razvojem novih podbrendova u Welcome programu što je i bila jedna od tema svih radionica. Istoga su dana održane radionice u Biogradu za područje turističkih zajednica Biograd, Sv. Filip i Jakov i Pakoštane, te u Gračacu.
Uslijedile su radionice u Benkovcu za područje turističke zajednice područja Ravni kotari i grada Obrovca, u Ninu za područje turističkih zajednica Nina, Zatona, Privlake, Vrsi i Vira, te u Preku za područje turističkih zajednica Preko, Kali, Kukljica, Pašman i Tkon. Posljednjeg dana, odnosno 10. svibnja, održane su radionice u Pagu za turističke zajednice Pag, Povljana i Kolan, a u Zadru za turističke zajednice Zadra, Sukošana, Bibinja, Ražanca, Starigrada Paklenice, Jasenica, Sali, Božave i Silbe te za turističku zajednicu područja Novigradsko more.
Nastavak je to aktivnosti provođenja projekta Welcome Turističke zajednice Zadarske županije koji je pokrenut u 2015. godini, a zbog značaja i specifičnosti privatnog smještaja Zadarske županije, te činjenice kako se povećanjem kvalitete smještaja u postojećim kapacitetima i podizanjem razine usluga mogu stvoriti preduvjeti za jačanje i produženje glavne sezone.
Na edukacijama predviđenim za sve zainteresirane iznajmljivače u županiji i obaveznim za članove kluba Welcome ukupno je sudjelovalo preko stotinu iznajmljivača, a predstavljen im je razvoj novih podbrendova u Welcome programu i to „Welcome Eco Friendly”, podbrend koji sadrži osnove obaveza koje slijede „zeleni plan” razvoja turizma, odnosno održivi razvoj, „Welcome B&B”, podbrend koji označava uslugu noćenja s doručkom koja spada u najtraženije usluge i „Welcome food taste&buy”, podbrend koji se odnosi na OPG, odnosno domaćinstva registrirana za proizvodnju hrane.
Sustav turističke zajednice Zadarske županije kao pomoć domaćinima obiteljskog smještaja koristi jedini alat kojim raspolaže, a to je marketing turističkog proizvoda. Cilj programa „Welcome” je upravo taj da se diferencira ponuda odnosno da se jasno naglasi i od masovne ponude odijeli cjeloviti turistički proizvod – smještaj u domaćinstvu. Kod ovakvog pozicioniranja smještaja u domaćinstvu potrebna je specijalizacija. U okviru projekta označavanja kvalitete (labelling) u obiteljskom smještaju Welcome određene specijalizacije su već promovirane i to „City”, „Rural”, „Family” i „Bike”. Ove „markice” imaju ulogu naglašavanja prednosti pojedinog smještaja koji se nalazi u ruralnom području, odnosno u urbanoj jezgri, koji je pogodan za odmor obitelji s malom djecom ili za aktivne turiste – cikloturiste.
– Pod utjecajem globalnih promjena turizam se mijenja i danas sve više govorimo o održivom turizmu, o održivom putovanju, o „eco friendly” turizmu. Budući da dvije trećine turističkih putnika preferira upravo ovakav način putovanja i smještaj, prirodno je da se i mi kao domaćini prilagodimo „eco friendly” standardima, kazala je direktorica TZ Zadarske županije Mihaela Kadija, zaključivši kako „upravo zato najavljujemo nove specijalizacije, podbrendove u „Welcome” klubu”