Zadranin koji je prije 10 godina skrivio pomorsku nesreću u kojoj je smrtno stradao tada 66-godišnji ribič s Ugljana, morat će po nepravomoćnoj presudi Općinskog suda u Zadru njegovoj obitelji uplatiti odštetu od 107 tisuća eura, uz zatezne kamate koje teku od 2014. godine te sudske troškove.
Nesreća se dogodila 2013. godine nedaleko od Velikog Ždrelca, gdje je nekoliko mještana lovilo lignje. Zadranin je nesmotreno glisirao blizu obale, a kako su kasnija vještačenja pokazala, zbog podignutog pramca vjerojatno nije ni vidio pasaru s nesretnim ribarom. Svojim gliserom pokosio je i njega i brodicu, na mjestu ga usmrtivši. Pravomoćnom presudom Županijskog suda u Šibeniku Zadranin je proglašen krivim za njegovu smrt, nakon čega je obitelj istaknula odštetni zahtjev.
Brat poginulog muškarca prisjetio se kako je vozača glisera pogledom pratio od Sušice. Kada je prošao pored njega digao je ruku da ga pozdravi, a nakon sekundu-dvije čuo je udarac. Gliser je bio na bratovom brodu, a kada je skliznuo vidio je da brod nema niti kabine, ni nadstrešnice, a niti brata. Odmah je došao do broda i vidio bratovo tijelo kako pluta sjevernom stranom broda. Uz pomoć drugog brata i vozača glisera podigli su njegovo tijelo, ali nije davao znakove života.
Vještak je ustvrdio kako se radi o slučaju neuspješnog pretjecanja glisera preko desnog boka brodice. Upravitelj glisera propustio je motriti plovno područje. On nije niti vidio plovilo u koje je udario. Procijenjena brzina glisera u momentu sudara je 17-20 čvorova. Sudar je posljedica njegovog nemara jer nije poštovao pravila za izbjegavanje sudara na moru te pravilnik o redu u lukama i unutarnjim teritorijalnim vodama te je započeo proces glisiranja u području koje je nedovoljno osmotrio, a radnje koje je poduzimao na plovnom području gdje to zakonom nije dozvoljeno.
Vještak je naveo i kako je gliser imao motor Yamaha 225 V6, snage 169 kW, a kako je to gumenjak s naglašeno podignutim pramcem koji uz to nad pramčanim dijelom tubusa ima nadograđen robustan i relativno visok šperun (kljun broda), s nosačem sidra i ogradom, a nisko sjedalo iza upravljačke konzole, kormilaru koji sjedi preglednost ispred plovila dosta je otežana. Ta činjenica da donekle može objasniti razlog zbog kojeg tuženik na svojoj ruti nije vidio brod na koji je naletio.
Osuđeni Zadranin na presudu može uložiti žalbu drugostupanjskom sudu.