Tijekom ljetnih mjeseci, zbog dolaska sezonaca, povratnika i rada ugostiteljskih objekata, značajno je povećan obujam poslova koje obavlja zadarska Čistoća, ali i broj upita o uslugama, pravima i obvezama korisnika. O načinu na koji funkcioniraju prijava i odjava korisnika, zaduženje spremnika, obračun sezonskim korisnicima i drugim aktualnostima, razgovarali smo s Edvinom Petanijem iz Odjela prodaje za domaćinstva Čistoće Zadar.
– Prijava korisnika funkcionira na jednostavan način. Temelj za prijavu je vlasništvo nad objektom i dovoljno je predočiti dokument koji to dokazuje: vlasnički list, ZK izvadak, rješenje o nasljeđivanju, kupoprodajni ugovor, bilo koji dokument s kojima se može dokazati da je netko vlasnik tog objekta, nakon čega ga mi evidentiramo kao korisnika. Temelj za promjenu može biti prodaja objekta, smrt korisnika, nasljeđivanje, darovanje, odnosno neki službeni dokument koji se uzima kao mjerodavan za promjenu korisnika. Bitno je napomenuti da smrću korisnika ne prestaje obveza plaćanja usluge. Trajno nekorištenje objekta može se ostvariti ako se objekt nije koristio duže vrijeme, odnosno ako je godinu dana potrošnja struje bila 0 kilovata, što je dokaz da se kuća nije koristila. Ostali načini odjave su da se sasvim isključila struja iz objekta ili je objekt devastiran, neuvjetan za stanovanje. Za taj dio potrebno je da naša terenska služba izađe na teren i uvjeri u stanje objekta, što ne traje duže od pet minuta.
U višestambenim zgradama čest problem je neodgovarajući prikaz stanara koji žive u njima, a temelj su za visinu računa. Kako to regulirati?
– Predstavnik stanara može ažurirati podatke neograničen broj puta u godini. Imamo nažalost situacija gdje odnosi nisu riješeni, gdje nema predstavnika stanara, pa je potrebno donijeti potpise od 50 posto sustanara na obrascu koji se zatraži u Odjelu prodaje.
Kako korisnik može zamijeniti spremnik ako je oštećen ili dotrajao?
– Spremnici koji su stariji od 7 godina mogu se bez navođenja razloga mijenjati osobnim dolaskom u Čistoću sa starim spremnikom ili ga naša dostavna služba može zamijeniti na adresi objekta, pri čemu se naplaćuje usluga dostave. Na isti način funkcionira zamjena za oštećeni spremnik. Svaka prva dostava spremnika je besplatna, a naplata dostave se vrši samo za zamjene.
U zadnje vrijeme dijele se reciklažni spremnici, kako do njih?
– Spremnike za reciklažni otpad je nabavljala svaka jedinica lokalne samouprave za sebe, jer su one bile dijelom financirane iz sredstava europskih fondova. Te spremnike dijele općine (osim za područje gradova Zadar i Nin) a Čistoća ih prazni. Zaduživanje i pražnjenje reciklažnog spremnika ide bez naknade. Preporučujemo da se spremnici uzimaju, jer će im to značajno umanjiti troškove kada na snagu stupi obračun prema broju pražnjenja.
Dosta upita i neshvaćanja dolazi od sezonaca, koji se pitaju zašto cijenu minimalne usluge odvoza otpada moraju plaćati tijekom cijele godine, iako u objektu borave nekoliko tjedana godišnje?
– Stvar funkcionira kao sa strujom i vodom – Elektra ima kablove, Vodovod cijevi, a mi kamione koji su stalno u pogonu,. Da bi se sustav održavao, oni moraju plaćati paušalnu cijenu minimalne javne usluge za uvjetne objekte. Uskoro će doći do novog načina obračuna, pri čemu će korisnici imati fiksni dio računa plus varijabilni dio računa, koji će ovisiti o broju pražnjenja spremnika.
Neki korisnici smatraju da su sezonci jer dolaze povremeno u objekte, a koriste druge benefite jer su prijavljeni na toj adresi, npr. na nekom otoku. Radi se o rezidentima koji ne mogu postati sezonci, jer ih jedinica lokalne samouprave tako ne tretira. Sezonac je korisnik koji plaća porez na kuću ili stan za odmor. Takvim korisnicima se devet mjeseci obračunava umanjena cijena minimalne javne usluge, ovisno u kojoj su prostornoj kategoriji, a puna cijena tijekom tri ljetna mjeseca.
Što se tiče praćenja računa i obveza, tu je aplikacija Moja Čistoća, preko koje korisnici imaju potpuni uvid u sve što im je potrebno.
– Aplikacija Moja Čistoća korisnicima olakšava praćenje i plaćanje mjesečnih računa. Imamo situaciju da ljudi imaju više nekretnina i teško im je pratiti papirnate račune. Zbog toga im je ova aplikacija idealna, jer svim podacima mogu pristupiti preko računala i mobitela. Registracija je jednostavna i vrši se na web stranici, u odjeljku Moja Čistoća.
Također, postoji opcija i SEPA naloga za automatsko plaćanje, za što se više ne mora ići u banku. Dovoljno je imati račun s HR IBAN-om, doći u sjedište Čistoće i ugovoriti uslugu u pet minuta. Banka oko 10. u mjesecu naplaćuje račun, a korisnik od nas dobije pisani račun ili račun u elektronskom obliku, ako registriran u aplikaciji Moja Čistoća.