Financijsko poslovanje Liburnije, koja je prošlu godinu završila s 3,2 milijuna kuna gubitka, pojedini gradski vijećnici ocijenili su katastrofalnim, a najdalje je otišla nezavisna vijećnica Adela Frank, koja je pozvala Nadzorni odbori i Skupštinu društva da pokrene postupak smjene dugogodišnjeg direktora Edvina Šimunova.
„Nađite si drugu budalu koja će ovo raditi”, podsjetila je Frank na raniju direktorovu izjavu, pa se zapitala je li stvarno vrijeme da se nađe nova budala, koja će za razliku od njega firmu voditi uspješno i neće tolerirati koruptivne radnje poput krađe u računovodstvu ili na voznim linijama, pri čemu umjesto s kaznenom prijavom vozači završavaju privremenim premještanjem na liniju za Obrovac ili vraćanjem 20 eura firmi.
Danijela Vukoša (SDP) rekla je kako nisu problem radnici, nego uprava koja ne zna ili ne želi iskoristiti resurse Autobusnog kolodvora kojeg je, podsjetila je, s više od pola sredstava izgradio Stanislav Antić, a Liburnija ga samo nekoliko puta prefarbala.
– Što se učinilo osim što su nabavljeni autobusi novcem iz europskih fondova, koji su poluprazni zbog čudnog reda vožnje i cijene karte od 12 kuna (1,60 eura)?, pitala je Vukoša, koja se pohvalila kako je i sama korisnica javnog prijevoza.
Šimunov se požalio kako se osjeća kao „trofejni jelen” s najviše godina staža u nekoj gradskoj firmi te se čini kao da je otvorena sezona odstrela divljači. Ali tada, rekao je, treba koristiti prave metke a ne ćorke.
– Prošli put ste me uspjeli izbaciti iz takta jer 40 godina živim za tu firmu. Od 2012. minus smo imali samo u 2014., tada zbog rezanja postojeće subvencije u 12. mjesecu, te u prethodne dvije godine. Mi smo lani platili 5 milijuna kuna više goriva nego prošle godine, gradski proračun to nije mogao pratiti pa smo uzeli kredit od 10 milijuna kuna. Kredit je vraćen, mi smo prvu polovicu ove godine poslovali u plusu, a plaće radnicima su povećane iako nije bio potpisan kolektivni ugovor. Jesu li to značajke direktora koji nema empatije prema radnicima i firmi koju je registrirao 1983. godine?, pitao je Šimunov.
Liburnija dobiva manju subvenciju od prijevoznika u drugim gradovima, a cijena je uvijek pratila litru goriva. Lako je ZET-u eksperimentirati, rekao je, kada su u prošloj godini dobili milijardu kuna subvencije.
Roko Tadin (Akcija mladih) komentirao je kako priča o većoj potrošnji goriva ne drži vodu, jer su nabavljeni novi autobusi koji troše 30 posto manje od starih. Možda je, rekao je, problem u krađi goriva, s obzirom na dokazano koruptivno okruženje u firmi.