Važno je reći da će kroz ovaj predmet djeca u školi učiti kako, a ne što misliti, izjavio je to Zadranin dr. sci Bruno Ćurk povodom uvođenje novog predmeta kreiranog na kritičkom mišljenju. To je ujedno tema na kojoj je Ćurko doktorirao i praksa koju provodi u udruzi Mala Filozofija s tajnicom Ivanom Kragić. Oboje su završili filozofiju, a Ćurko predaje na Filozofskom fakultetu u Splitu gdje je nedavno promoviran u izvanrednog profesora.
Novi predmet zvat će se Svijet i ja a cilj mu je naučiti djecu razmišljati, odnosno kritički misliti, kazao je Ćurko kao voditelj tima za taj novi nastavni predmet.
– Ove školske godine, on se uvodi u 60-ak škola u kojim Ministarstvo obrazovanja provodi eksperimentalnu nastavu. Nadam se da ćemo uspjeti da se dogodine uvede i u sve druge škole.
Mislim da bi taj predmet trebali svi slušati a ne samo oni koji neće slušati vjeronauk, ističe Ćurk i dodaje kako to nije sadržajna alternativa vjeronauku, samim tim što se zove Svijet i mi.
Bit će to jako dobar predmet. Napravio sam s kolegama udžbenik za prva četiri razreda, kazao je profesor filozofskih kolegija.
Tko će ga predavati? – Ja sam radio kurikulum kao voditelj radne skupine i u njemu sam predložio da to radi netko tko je slušao logiku, bilo da je to pedagog ili filozof. Imao jako puno filozofa i pedagoga, napominje Ćurko koji je i ovih dana držao seminar onima koji je podučavati novi predmet.
– Često su me pitali, što možeš napraviti kod učenika prvog razreda osnovne škole. Istina da je najteže bilo napraviti kurikulum za prva četiri razreda.
Da od prvih školskih dana nauče razmišljati o sebi u odnosu na primjerice, putanja zašto oni idu u školu, što im znači učenje… Takvo propitivanje prolazimo kroz udrugu Mala filozofija, naveo je Bruno Ćurko.
Tendencija novog predmeta, prema njegovim riječima, bila je da u današnje vrijem utjecaja medija nauče kritički promišljat sve što im se nudi iz tog svijeta. To bi bila medijska pismenost. Da dublje promisle i da znaju prepoznati medijsku manipulaciju. Što se sve može napraviti uz pomoć naslova jedne banalne vijesti da je, npr. kokoš snila jaje, ukazao je Ćurko na svakodnevne primjere medijske manipulacije.
Ona je itekako prisutna na društvenim mrežama koje postaju glavni kreatori novih pogleda na pojedinca, zajednu i društvo.
Novi predmet Svijet ima tri područja: provjera informacije, kritičko razmišljanje i nešto što je postalo jako važno – etički dio.
– Svi dobivamo neke moralne postavke preko odgoja do društva.
Ali se postavlja pitanje, opet navodim primjer rada s djecom kroz udrugu Mala filozofija: je li Pepeljuga bila dobra osoba kako je djece doživljaju kroz tu bajku. Bitno je da djeca znaju naći argumente za to i da ih znaju upotrijebiti, kazao je Ćurko koji je godinama aktivan na usmjeravanju djece kao i studenata prema odmaku od onoga čime se manipulira.
S obzirom na ovisnost o medijima koja se stvar od malih nogu u današnje vrijeme internata i prebrzog protoka informacija i dezinformacija, Kritičko razmišljanje kako se u početku trebao zvati predmet Svijet i mi, doista bi trebala biti tome alternativa u obrazovnom sustavu.