Iz Lučke uprava Zadar (LUZ)2020. godine su se pohvalili završenim radovima na nasipanju podmorja i proširenje lučkog područja.
Promijenjena je konfiguracija lučkog područja, produžen je obalni zid, a radove su dvije godine izvodili Pomgrad i Strabag. Novi plato gospodarskog terminala nastao je nasipanjem mora i njegova površina je 5,8 hektara, a namijenjen je za ro-ro ili kontejnerski promet. Traži se koncesionar koji će uložiti još 20 do 30 milijuna eura, najava je tadašnjeg ravantelj aLUZ-a Roberta Škifića.
U međuvremenu se situacija u Gaženici jako promijenila osim na ravnateljskom mjestu LUZ-a.
Prvo je to trebala biti kontejnerska luka, najavljena još 2010. godine uz putničku da bi se nedavno odustalo od te namjene jer je eto netko shvatio da imamo već dvije luke za kontejnerski promet a da Zadar nema željezničku poveznicu. Kada se gradila Gaženica onda je ona trebala biti luka za RO-RO promet i to je opravdavalo ulazak auto-ceste tzv. Kalmetinom u Gaženicu. Zadar je tada sav svoj razvoj preusmjerio na auto-cestu.
Novi ravnatelj LUZ-a, Željko Knežević na novinarski upit najavio je kako će oni do kraja ovog mjeseca objaviti poziv na iskazivanje interesa za novu namjenu tog lučkog područja. Taj poziv napravio je Pomorski fakultet iz Rijeke dok je elaborat za taj višenamjenski terminal izradila Rijeka projekt, doznaje se od Kneževića.
Ista oni koji su bili nositelj izrade projektne dokumentacije za putničku luku Gaženica uz IGH i arhitekta Nikolu Bašića za 39 milijuna kuna. Prije toga je ta zajednica projektanata dobila 2.9 milijuna kuna za izradu idejnog rješenja, nije nevažno podsjetiti na stvaranje Gaženice u koju ulaze novi igrači.
Je li moguće uz putnički terminal graditi stanica za ukapljeni plin, još je jedna nepoznanica za javnost. Bez znanja zadarske javnosti, LNG Hrvatska lani je već imao studiju procjene utjecaja na okoliš za svoj projekt u Gaženici.
Taj postupak je obustavljen, izvijestili su proljetos iz LNG-a Hrvatska, jer je došlo do promjene mikro lokacije.
Oni planiraju gradnju pristanište za plovila, kontejnere, punilišta, spremnike za ukapljeni plin. Hoće li to biti na prostoru koji je već dugo ledina a bit će višenamjeski terminal, pokazat će iskaz interesa.
U Gaženici bi se tako ukapljeni plin dopremao i dalje distribuirao na tržište.
Hoće li to biti nova namjena terminala na kojem bi bio poželjan i RO-RO promet, trebalo bi se znati barem do kraja ove godine. U svakom slučaju, nakon postupka iskazivanja interesa, LUZ raspisuje natječaj za koncesioniranje tog područja