Godinu i pol dana od kada je ministar Oleg Butković najavio u Zadru kako će Marina Zadar odlukom Vlade preći pod okrilje Lučke uprave Zadar, ta je odluka donesena na sjednici u četvrtak.
Međutim, još uvijek Vlada, u 10. godini od objave natječaja za koncesiju nad zadarskom marinom, nije donijelo odluku kojom se poništava taj natječaj za Guinnessovu knjigu rekorda. Do prije dvije godine, ministra Burković se izvlačio na sudsko sporenje oko zadarska marine izgrađene krajem 80-ih godina, davano prije koncesioniranja pomorskog dobra.
Sudski sporovi kojim je Tankerkomerca na kraju samo kupovao vrijeme svi su izgubljeni u korist Države koja ima pravomoćnu presudu za preuzimanje marine u središtu Grada. I to bez nadoknade ulaganja koja je još predmet tužbe na Trgovačkom sudu u Zadru. Još uvijek se odvija i proces nagodbe Tankrekomreca i Države oko poreznog duga pa je time ova odluka, kao svojedobno i natječaj za koncesiju, onda SDP-ove, a danas HDZ ove Vlade – zračni desant na Vrulju.
– Mi ćemo poštovati rokove koji su zadani tom odlukom, kazao nam Roberto Motušić,je direktor Tankerkomerca koji ne spada u onih 21 zaposlenika kojima će nove ugovore u roku od 15 dana ponuditi LUZ. Ali će biti nositelj primopredaje koju će s druge strane ravnatelj LUZ-a Željko Knežević.
Lučka uprava Zadar dužna je u roku od 10 dana od donošenja ove Odluke preuzeti upravljanje lučkim područjem i pomorskim dobrom, te sačiniti Primopredajni zapisnik, navodi se u odluci koju je potpisao premijer Andrej Plenković.
Ovom Odlukom daje se Lučkoj upravi Zadar na privremeno gospodarsko korištenje lučko područje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma. LUZ a ne više Tankerkomerc dobivat će prihod od marine. I to najduže godinu dana, što je regulirano novi zakonom o pomorskom dobru. U tom razdoblju LUZ mora objaviti natječaj za koncesiju. Ukoliko se donese odluka o davanju koncesija, tada se ova odluka Vlade ukida. Ako ne? Tada zakon o pomorskom dobru i morskim lukama predviđa da ako se u roku od godinu dana ne ispune zakonski uvjeti za davanje koncesije, pomorsko dobro stavlja se u opću upotrebu.
To znači da bi Marina Zadar postala luka otvorena za promet a na zatvorena za znatno skuplji nautički vez.
Što je s depandansom Tankerkomercove marine u Velom Ižu? Ona nije bila predmet natječaj za koncesiju pa tako nije ni dio odluke Vlade. Ona je izuzeta iz ovog postupka koji sam po sebi presedan te je, nakon određenih granica pomorskog dobra, prebačena Zadarskoj županiji. Ona bi trebala raspisati natječaj za koncesiju prema planu za ovu godinu, ali kako stvari stoje, to se još neće dogoditi.