Ministar Oleg Butković danas je mogao biti slavodobitan u Bibinjama jer se nakon dugogodišnjih pokušaja i najava, predstavilo konkretno rješenje za izmještanje željezničke pruge iz Bibinja.
HŽ Infrastruktura je nositelj tog posla. Oni su odabrali najpovoljniju od tri ponuđene varijanti koje bi se odvijala u pet faza. Idejno rješenje i studija utjecaja na okoliš, podloga su za ishođenje dozvole s rokom od 16 mjeseci. Izrađivač projektne dokumentacije u vrijednosti preko 650 tisuća eura, biti će taj koji će tražiti građevinsku dozvolu, najavljeno je na današnjoj prezentaciji u društvenom domu općine Bibinje.
Studija koja je 2019. godine predstavljena u prostorijama Općine Bibinje ispitala je nekoliko rješenja, a rezultati pokazuju da je najefikasnije i najisplativije rješenje ono koje predviđa izgradnju tunela dugog tri kilometra koji bi povezao Zadar s ostatkom pruge koja ide prema Kninu, objavljeno je u travnju ove godine.
Prva i najvažnija faza je premještaj pruge u dužini od 6.8 kilometara iz Bibinja što se procijenjuje na 75 milijuna eura. Početak izmještanja pruge je ispod zone Lonića , izlazi na tunel i spaja se na postojeću prugu u Gaženici. Gradit će tunel u dužini od tri kilometra koji će završavati na granici s općinom Sukošan.
Druga faza je spajanje pruge iz Gaženice sa Zračnom lukom i zonom Crno. Treća faza je gradnja infrastrukture u samoj Gaženici s teretnim kolodvorom. Jedna od faza je tračničko povezivanje postojećeg Željezničkog kolodvor sa zadarskim središtem.
Već dogodine počinje modernizacija pruge s Kninom što bi Zadru vratilo putnički i željeznički promet, ako je suditi po velikim obećanjima i povijesnoj najavi revitalizacije željezničkog prometa u Zadru.
– Do sad su bile samo priče. Ovo je već sad ozbiljno i prvi korak u rješavanju je4dnog od najvećih problema Bibinja. Najvažnije da financiranje nije upitno kao što je rekao ministar Butković, kazao je nakon prezentacije načelnik Šime Sekula-