Ministarstvo prometa ovih je dana apliciralo sufinanciranje produžetaka piste koju koriste Zračne luka Zadra kao i zrakoplovna baza Zemunik, prema EU- Cef fondu, otkrio je to za Jutarnji list Damir Šoštarić, ravnatelj Upreva za EU fondove..
Taj fond financira projekte civilno – vojne namjene, a zadarski projekt za produženje uzletno- sletne staze, nominiran je zbog poboljšanja vojne mobilnosti u Europskoj uniji. Tom cilju u zahtjevu za sufinanciranje navedeno je kako je Hrvatska kupila nove borbene avione pa je za bolje prebacivanje vojnih snaga potrebno produžit civilne piste za 700 metara, prenosi Jutarnji list.
Vrijednost projekta je 73,7 milijuna eura a od tog fonda je zatraženo 36.9 milijuna eura. Ako Europska komisija odobri projekt do kraja godine, početkom 2024. bi mogli početi radovi a pista će biti spremna za nove Rafale 2025. godine, najavljeno je iz resornog ministarstva. Prvi borbeni zrakoplov preuzet je početkom listopada.
Tako bi francuski Rafali mogli podići na stvarnu razinu produljenje zrakoplovne piste u Zemuniku o čemu se govori već 10-ak godina.
Posljednji Sporazum o sufinanciranju uzletno -sletne staze u Zemuniku potpisan je 2019. godine između bivšeg ministra obrane Damira Krstičevića, aktualnog direktora Zračne luke Zadar, Josipa Klišmanića kao i ministra prometa Olega Butkovića, a uz „blagoslov” premijera Andreja Plenkovića.
Direktor Klišmanić iste je godine izjavio “kako, vezano uz rekonstrukciju i produženje uzletno-sletne staze, u ovom trenutku imaju ishođenu lokacijsku dozvolu“.
I dok župana Božidar Longin i prošlog tjedna na zadarskom aerodromu najavljuje slijetanje prekooceanskih aviona u Zračnu luku Zadar, financiranje produljenja piste za 700 metara još uvijek nema riješeno financiranje.
Tada se govorilo o ulaganju od 500 milijuna kuna, s obzirom da se radi o obostranom interesu vojnog i civilnog aerodroma između kojih je trebalo, kako je najavio Klišmanić, regulirati imovinsko – pravne odnose.
Ministarstvo mora obvezalo se da će tijekom 2019. godine sudjelovati u financiranju troškova izrade projektne dokumentacije. Posao je dobio Trames d.o.o. iz Dubrovnika za 4.8 milijuna kuna.
Produljene piste najavljivalo se i puno prije. Za vrijeme direktorice Irene Ćosić i SDP-ove vlade, 2014. godine je zabilježeno kako su sve dostavili resornom ministarstvu kako bi se mogli javiti na natječaj za sredstva EU fondova. Vjerujemo da će ovaj dio procedure biti gotov do veljače naredne godine, a onda je lokacijska dozvola u biti formalnost. Zatim slijedi zahtjev za fondove jer se radi o investiciji od čak 53 milijuna eura, navela je tada bivša direktorica Ćosić kao i da bi gradnja uslijedila 2016. godine.
Bila je to jedna od brojnih najava, tako javnost više i ne zna je li se u Zemuniku napravila ta pista na kojoj se iščekivalo i da izravno sleti charter avion s velikim investitorima iz Kine.