Ulica Franje Tuđmana po mnogo čemu je posebna s obzirom da je građana u sklopu EU projekta pametnog prometa.
I dok je udaljenost između dva semaforska raskrižja s Putem Stanova te onog kod ulaza u TIZ nekih 50-ak metara, gradske vlasti kao nositelji tog projekta još uvijek ne priznaju životnu praksu prijelaza na spoju s Kaljskom ulicom. Unatoč političkim urgencijama unutra samog HDZ-a, tamo se ništa nije promijenilo – nije se postavio niti jedan model pješačkog prijelaza. Ulica se pretrčava gdje god se stigne. Na sreću da je ugrađena regulacija pametnog prometa, pa postoji 20 sekundi kada se između dva semafora ne odvija promet kada i starije osobe sa štakama uspiju preći četverotračnu cestu.
Pitali smo PU zadarsku jesu li kaznili koga tko pretrčava ulicu izvan pješačkog s obzirom na to da se policija često vozika Tuđmanovom.
U odgovoru kojeg smo čekali na konkretan upit, nisu se niti osvrnuli na problem sigurnosti pješaka na Tuđmanovoj.
„U svezi upita o sankcioniranju pješaka koji se nepropisno kreću kolnikom i na taj način ugrožavaju svoju sigurnost, ali i sigurnost drugih sudionika u prometu, policija redovito provodi preventivno-represivne akcije.
Tijekom 2022. godine policija je sankcionirala 11 pješaka zbog počinjenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, dok je u jedanaest mjeseci 2023. godine sankcionirano 9 pješaka.
Za prekršaje su temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama predviđene novčane kazne od 30 eura.
Tijekom jedanaest mjeseci ove godine na području Policijske uprave zadarske zabilježeno je 36 prometnih nesreća, obaranja pješaka.
U prometnim nesrećama stradalo je 36 pješaka, od kojih je 16 zadobilo teške, a 20 pješaka zadobilo je lake tjelesne ozljede, navodi se u odgovoru iz PU zadarske.
Srećom na spornom dijelu Tuđmanovoj nije bilo stradavanja pješaka. Tamo se može vidjeti i kako vozači preko dvije pune linije prelaze na suprotnu stranu kolnika uzlazeći ili izlazeći iz Kaljske ulice.
Posebna priča je naknadno otvoren pristup parkiralištu između Citty Galerije i crkve sv. Ivana koji nije bio predviđen projektom, a koji također ugrožava sigurnost prometa tom tzv. pametnom prometnicom. Ne samo pješaka već i biciklista te romobilista.