Jadrolinija je objavila kao i svake godine međunarodni plovidbeni red u kojem nema Zadra. Linija Zadar – Ancona već je godinama “neželjeno dijete” koje se na kraju dogodi političkim putem.
U tom međunarodnom plovidbenom redu jedino je linija Split- Ancona koja se odvija tijekom cijele godine. Državni brodar bio je u obavezi objave međunarodnog reda plovidbe kako ne bi ispalo da je hrvatska obala Jadrana izolirana od one talijanske, samo do kraja ožujka, odnosno travanja.
Tu liniju održava Marco Polo. Kada on ode na godišnji remont, uskače brod Zadar, kupljen u vrijeme ministra Božidara Kalmete za liniju Zadar – Anconu. Taj brod je, međutim, splitski lobi zarobio na liniji Split- Stari grad na Hvaru gdje radi ogroman promet putnika i vozila.
Nakon što je Jadrolinija prodala brod Dubrovnik, ostao je Marco Polo koji se prošle sezone klonirao na tri linije: iz Splita za Bari i Ancona te u srcu sezone je plovio iz Zadra za Anconu. Naravno, rjeđe nego što je to bilo prethodnih sezona.
Kako će to biti ove godine, kada je Jadrolinija najavila prinove, javnost još ne zna s obzirom da nisu objavljeni rezultati javne nabave za kupovinu novih brodova polovnog tipa.
U svibnju 2023. godine smo prenijeli najavu direktora Davida Sopte kako Jadrolinija kupuje prinovu za međunarodnu liniju. Direktor Jadrolinije, koja je baš u Zadru na brodu Marko Polo obilježila 75 godina postojanja, najavio je kupnju polovnog broda koji bi imao veće kapacitete te bi održavao liniju iz Splita i Zadra za Anconu, što bi državnom brodaru, prema riječima Sopte omogućilo veće prihode.
Kud plovi taj brod?