I dok iz Zadarska županija i dalje čekamo odgovor nadležnih na pitanje na osnovu čega su donesene izmjene i dopune lokacijske i građevinske dozvole bez prava na žalbu, a zbog je građevinska inspekcija skinula zabranu radova od tri dana, načelnik općine Sv. Filip i Jakov, Zoran Pelicarić tvrdi kako je to na osnovu postojećeg Urbanističkog plana uređenja (UPU)obalnog pojasa.
Načelnik Pelicarić uvjerava kako istovremena javna rasprava za prve izmjene UPU obalnog pojasa u Sv. Filipu i Jakovu nema veze s tom legalizacijom gradilišta marine. Dvije godine nakon što je Općinsko vijeće donijelo odluku o izradi izmjena tog UPU-a, provedena je u drugoj polovici prosinca javna rasprava. – Na njoj nije bilo interesa žitelja. Te se izmjene odnose na povećanje parkirališta, ukinuta je lučica koja bila planirana. Radi se o lokalitetu Međine, na spoju prema Turnju, navodi Pelicarić.
Međutim, na gradilištu marine u Luci otvorenoj za javni promet, došlo je do bitnih promjena. Ne samo u pomicanju dva gata i lukobrana za 30 metara, nego i samoj konstrukciji. Umjesto nasipa rade se piloni, što je jeftinije i ekološki čistije rješenje, ustvrdio je načelnik Pelicarić, dodajući kako je ostalo postaviti još 46 pilona.
ŽLU uložila u gat komunalne lučice u Sv. Filipu i Jakovu
Od načelnika Sv. Filip i Jakova doznajemo kako je u tijeku postupak ishođenja građevinske dozvole za dio luke otvoren za javni promet s 80 planiranih vezova za one koji su na listi čekanja u Županijskoj lučkoj upravi. To znači da taj dio neće graditi koncesionar? Ne neće. To je projekt Županijske lučke uprave u kojem će financijski sudjelovati i Općina, kaže načelnik Pelicarić.
U Sv. Filipu i Jakovu je drugačija situacija nego u Dragama. Tamo su prvo napravljeni komunalni vezovi pa onda marina, tumači Pelicarić. To, međutim, nije točno. Gradilo se istovremeno, ispravljamo načelnika.
Poveznica sa situacijom u Dragama je građevinska inspekcija koja je koncesionaru zatvorila gradilište jer nije gradio u skladu s lokacijskim uvjetima kao što je to bilo u Sv. Filipu i Jakovu.
I jedni i drugi su dobili izmjene građevinske dozvole. Obje su luke otvorene za javni promet u nadležnosti Županijske lučke uprave. S tim da je u Dragama planskom dokumentacijom predviđena marina, odnosno luka nautičkog turizma za koju je koncesiju na 20 godina dala Zadarska županija. U sv. Filip i Jakovu to samo luka otvorena za javni promet u kojoj je Županijska lučka uprava tražila koncesionara na 29 godina koji će izgraditi nautički dio te luke s operativnom obalom.
Njegova lučka djelatnost trebala bi biti privez i odvez te ostale gospodarske djelatnosti pružanja usluga upotrebe veza ostvaruju se na ukupno 127 priveznih mjesta, navedeno je bilo u prvom takvom natječaju na ovom području. To bi trebali biti vezovi u tranzitu a ne čuvanje brodova po komercijalnim uvjetima. U Županijskoj lučkoj upravi pristali su na ovaj model jer će takvim zahvatom dobiti 957 m2 operativne obale.
I to je pravno pokriveno ali u stvaranosti je drugačije.
Tome su se usprotivili mještani sv. Filip i Jakova s peticijom protiv gradnje marine još 2015. godine.
Remorker vuče dvije platforme koje idu u Sv. Filip i Jakov raditi marinu snimljen je 22. prosinca 2023.
Ona će nažalost ostati trajna devastacija izgleda Sv. Filip i Jakova, jer se marina u samom centru mjesta. Općinska vlast ih je ušutjela i bila uporna u namjeri da se napravi marina za koju su kod Pomorskog projekta Split naručili i u cijelosti financirali projekt. U projekt izgradnje marine u Svetom Filipu i Jakovu ušao sam na nagovor općinskih čelnika, izjavio je Jako Andabaka u kolovozu 2022. godine za Jutarnji list.
On je mjesec dana prije natječaja 2022. godine osnovao firmu Marina sunčani resort. U prosincu je oglašeno zapošljavanje za rad u luci posebne namjene koja to zakonski nije.
U Županijskoj lučkoj upravi uvjereni su također kako Pelicarić radi za dobrobit mjesta, a konesionar sve po zakonu. Dok se nije oglasila SDP-ova vijećnica Vedrana Mišković pa došla inspekcija…