ugovori nisu dani ni korisnicima nautičkih vezova. Očekivalo se da će radnici dobiti ugovore 1. veljače, ali nisu. Kad će? Taj odgovor nismo dobili mada Lučka uprava intenzivno radi na pripremi preuzimanja komercijalnog oblika poslovanja pod okrilje neprofitabilne državne ustanove.
– Ne postoji mogućnost odustajanja od privremenog preuzimanja upravljanja marinom Zadar. Odluka Vlade se mora poštovati i to će biti realizirano kroz nekoliko dana, napisao je državni tajnik za more Josip Bilaver.
Na njega nas je uputio Darko Kasap, predsjednik Upravnog vijeća kojeg smo pitali je li istinita informacija kako LUZ odustaje od preuzimanja Marine
– Bilo je potrebno napraviti i neke preduvjete da bi marina mogla nastaviti obavljati svoju djelatnost. Jedna od najvažnijih pretpostavki je je bila da nitko od postojećih djelatnika ne mora prekinuti radni odnos. Očekujemo da LUZ čim prije uđe u posjed i da se taj dio pomorskog dobra privede svrsi, dodaje Bilever.
Ključno pitanje je nautička infrastruktura bez koje nema marine, a to su pontoni i oprema koji su u vlasništvu Tankerkomerca. Pitali smo ga kako će se to riješiti?
– To je jedna od pretpostavki koja se rješava. Ali o tome će javnost izvijestiti LUZ nakon preuzimanja. Vlada je njih zadužila da to riješe, podsjeća Bilaver.
Odluka je donesena na sjednici Vlade 19. listopada 2023. godine. U njoj se, međutim, ne navodi taj „mali” tehnički problem kako neki žele prikazati gatove s 200 i nešto vezova, dizalicu, elektro – sandučiće, itd.
U Odluci među ostalim piše kako je „Lučka uprava Zadar dužna u roku od 10 dana od donošenja Odluke preuzeti upravljanje lučkim područjem i pomorskim dobrom, te sačiniti Primopredajni zapisnik.”
Upravo taj primopredajni zapisnik još nije proveden u zbilji. Naime, uz radnike i ugovore, navedeno je preuzimanje opreme da bi Marina Zadar mogla nastaviti funkcionirat. To se može riješiti otkupom, najmom ili može biti nešto treće što ne bi bilo dobro rješenje.
Lučka uprava Zadar kao državna ustanova posluje po propisima koji su uglavnom dugotrajni, a Tankerkomerca je trgovačko društvo privatnog vlasništva. Zbog toga je ovo preuzimanje svojevrsni eksperiment za koji će trebati vremena. Neki će ga nazvati izazov, ali se svakako pokazalo da je puno problema koje treba rješiti.
Što je godinu dana na koliko je LUZ od Vlade dobio privremeno upravljanje lukom nautičkog turizma, a što se iz posve opravdanih razloga može produžiti, u odnosu na to da Ministarstvo mora 10 godina drži otvoreni natječaja za koncesiju nad Marinom Zadar.