Iako su sa 64 posto udjela, većinski i najveći dioničari Atlantske plovidbe, direktor Tankerske plovidbe, Mario Pavić nije imao komentar na jučer objavljenu obavijest na Zagrebačkoj burzi o ugovorima za novogradnje.
To je dogovorio Upravni odbor, s ciljem daljnje modernizacije flote, na sjednici Upravnog odbora Atlantske plovidbe d.d., održanoj 27. veljače 2024. Oni su dali suglasnost na zaključenje ugovora o gradnji dvaju brodova za prijevoz rasutih tereta tipa Ultramax nosivosti 63,500 DWT s brodogradilištem Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry Co., Ltd.
Brodovi odgovaraju IMO Tier III i EEDI Phase 3 standardima.
Ukupna vrijednost investicije je približno 65 milijuna USD, a isporuka brodova predviđena je u 2026. godine, navodi se u obavijesti Upravnog odbora AP čiji je predsjednik Igor Bilbija koji nije prodao svojih 8,5 posto dionica Tankerskoj plovidbi.
Zanimljivost te vijesti je tim veća što je Atlantska plovidba na dan kada je Tankerska plovidba izvijestila preko Zagrebačke burze da je nastala obveza objave ponudu za preuzimanje dionica dubrovačkog brodara, došlo do prodaje jedne od dvije novogradnje i to za 37 625 000 dolara. Pitali smo direktora Pavića kako to, ali komentara nije bilo.
Tankerska plovidba nakon što je završila s obaveznom ponudom u kojoj su stekli još 25 posto dionica, nije ušla u vlasničke strukture dubrovačke kompanije. To će se dogoditi tek nakon glavne skupštine dioničara Atlantske plovidbe koja još nije sazvana.
U međuvremenu je objavljeno kako je krajem prošle godine prosječna starost brodova AP bila je 11,19 godina, a prosječna dnevna vozarina AP u 2023. godini iznosila je USD 12.167.
Vrijednost flote uključujuć i iznose plaćene za još uvijek nepreuzeti, a plaćeni H/82-278 (preuzet i prodan 04.01.2024) iznosi 231.65 mil. USD, što daje NAV osnovne djelatnosti 70.32 USD po dionici.