Dvije glavne prometnice prema Diklu i Puntamici, Put Dikla i Ulica Matije Gupca (Žmirići) već neko vrijeme su potpuno zatvorene za promet. Promet se zbog radova Aglomeracije sporije odvijao i prošlog ljeta, bilo je turističkih autobusa koji bi dolazili s turistima u zabačene ulice tražeći put do hotela, ali problem je eskalirao tek kada je, kako je Odvodnja izvijestila, „Put Dikla otvoren za sav promet“. Kako to?
Ono što se trebalo iščitati iz te obavijesti bila je činjenica kako se istovremeno zatvara Ulica Denisa Špike, prvih tristotinjak metara onog što većina građana doživljava Putom Dikla (a nekada je i bio, dok se nije odlučila dati počast poginulom branitelju): od raskrižja kod vrtića do ljekarne.
Istovremeno su se Pfeifferu kod Žmirića pridružile Hrvatske ceste i Strabag, te je ta dotad poluprohodna prometnica postala zatvorena za sav promet. Tako su se svi vozači odjednom našli na Putu Petrića, iz kojeg moraju skrenuti dvaput lijevo prema Benji, što dovodi do potpunog kolapsa prometa.
Kad se vidjelo da tako ne ide, Grad Zadar odlučio je angažirati prometnog redara, a promijenjeno je i prvenstvo prometa na spoju s Ulicom Asje Petričić, pa bi tako vozači koji dolaze s Puta Petrića sada trebali imati prednost. S druge strane postavljeno je upozorenje o promjeni prometne regulacije sa znakom STOP, no to je unijelo dodatnu zbrku jer su vozači godinama naviknuti na dosadašnji režim, pa jedni staju iako imaju prednost, a drugi jure iako bi morali stati.
– Rješavanje Aglomeracije je nužno, ali politički izazovno jer uzrokuje mnogo problema, pogotovo oko prometa. Međutim, još je važnije da to napravimo za budućnost građana i da sustav u skoro vrijeme profunkcionira. Radovi na Putu Dikla trajat će još oko mjesec dana, što znači i pojačani promet ispred škole, ali eto nekada je bilo nezamislivo da prometni redari dođu na teren i pokušaju pomoći u tom, da kažem, ludilu. Moraju i novinari učestalo obavještavati čitatelje, popratiti promet i ukazati na prometnu regulaciju, educirao je i predstavnike medija gradonačelnik Branko Dukić.
Problem je, naravno, u medijima a ne u istovremenom zatvaranju dviju glavnih pristupnih cesta. Istina jest da je Strabag počeo s intenzivnim radovima na Žmirićima, no cesta je raskopana znatno duže nego je obuhvat radova, jer Pfeiffer nije nakon polaganja cijevi vratio cestu u prvobitno stanje. Čini se da će s ove strane radovi biti dovršeni do početka svibnja, što bi značilo uspostavu prometa prema Diklu s obje strane.
Za kraj, pročelnik Robertino Dujela najavio je kako će radovi na Putu Dikla koje izvodi Pfeiffer, a zapravo Vodoinstalacija, završiti znatno prije od predviđenog roka 1. svibnja. Velika užurbanost vidljiva je na gradilištu, s puno mehanizacije i radnika, no takvo će stanje vladati još barem mjesec dana. Do tada prometni redar i prometna policija regulirat će promet na raskrižju u vrijeme “rush hour”, odnosno odlasku i povratku Zadrana na posao i nastavu.