Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, vijećnik Roko Tadin (Akcija mladih) je za vrijeme aktualnog sata kritizirao projekte vezane uz pametni prometni sustav. Radi se u prvom redu o projektu Inteligentnog prometnog sustava (ITS) unutar kojeg je rekonstruirana Ulica dr. Franje Tuđmana te ažurirano 18 semaforiziranih raskrižja s uspostavljenim centralnim sustavom na Bokanjcu.
– Prošle godine smo raspravljali oko implementacije pametnog prometnog sustava, a tada ste rekli da sačekamo malo i da vidimo kad se stvari uhodaju. Što se tiče ITS-a, uveli smo pametne semafore i centar za kontrolu prometa na Bokanjcu, a ja svaki dan doživljavam situaciju da na praznoj cesti vozim sam i da me dočekaju tri do četiri crvena svjetla cesta, rekao je Tadin.
V.d. pročelnice Upravnog odjela za EU fondove Stefani Mikulec Perković odgovorila je da je prosjek vožnje Tuđmanovom i u vrijeme gužve šest minuta te da se radi o jednoj od najbrže protočnih cesta. Na pitanje koliko je vožnja trajala prije rekonstrukcije, rekla je da ne zna jer sad tek imaju inteligentni sustav.
Vijećnik Tadin također se osvrnuo na projekt Zoom 4.0. vrijedan gotovo 15 milijuna kuna u sklopu kojeg je uveden sustav elektroničke naplate u autobusima i sustav pametnog parkiranja sa senzorima.
- Preko dvije trećine senzora nije radilo već drugi dan, projekt Zoom se pokazao neuspješnim. Pokušala se uvesti i aplikacija za kartično plaćanje u Liburniji, ali i dalje se ne može platiti karticom, nego samo gotovinom. Sad Grad opet radi novi program, a meni nije jasno da su prošle dvije godine od jednog projekta, a jedna od drugog i koliko onda treba proći vremena da stvari počnu funkcionirati, upitao je Tadin i predložio „dovesti jednog učenika MIOC-a pa neka napravi aplikaciju da to riješimo“
V.d. pročelnice objasnila je da dio senzora nije radio zbog tehničke greške kod proizvođača senzora, a taj su nedostatak uklonili unutar jamstvenog roka pa za Grad nije bilo dodatnog troška.
– Sada senzori rade, ali se potroši baterija koja je potrošni materijal. Kad se ona potroši, ne mijenja se jedna po jedna, već se to radi u intervalima, kazala je Mikulec Perković i dodala da aplikacija u autobusima radi.