Posada jednog teretnog broda u Zadarskom kanalu provela je uskršnje blagdane čekajući iskrcaj vjetroturbina u teretnoj luci Gaženice.
Radi se o brodu FWN Atlantic registriranom za „cargo“ teret koji trenutno plovi pod zastavom Nizozemske. Ukupna duljina broda je 143,85 metara, a širina 18 metara.
Koliko se na njemu nalazi turbina, teško je znati, ali je činjenica da su mu one promijenile vizuru natpalublja.
Brod je doplovio 25. ožujka u Zadar. Štrajk lučkih radnika nije razlog zbog čega nije iskrcan teret s broda u Gaženicu preko koje se odvija transport opreme za vjetroelektrane.
Dobro upućeni kažu kako često nije moguće uskladiti dopremu morem i transport specijaliziranim vozilima do novih gradilišta. Vjetroturbine kao obnovljivi izvori energije mijenjaju izgled okoliša, ali i na njega utječu.
Stoga ne čudi pobuna u Vukušiću gdje se planira „zasaditi“ vjetropark od 17 turbina. Promjer rotora bit će do 172 m dok će ukupna visina vjetroagregata biti do 250 metara, otkrio je u siječnju ove godine benkovački vijećnik Frane Tokić.
Je su li možda u Zadarskom kanalu na sidru agregati za Vukšić koji je na čekanju, spada u sferu novinarske spekulacije. Kome su namijene nije kako doznati u Luka d.d. koja je kineskom je vlasništvu. Iako se iz Kine dopremaju vjetroturbine, Luka je zatvorena za bilo kakve informacije.