Nacionalni linijski brodar – riječka Jadrolinija – najavila je više projekata gradnje brodova i trajekata na alternativni pogon, a od onih koji su trenutačno u tijeku, kapetan Marko Novaselić, donedavni zapovjednik najvećeg Jadrolinijina broda, Marka Pola, voditelj Službe za razvoj flote ističe suradnju s poznatom svjetskom tvrtkom – Lürssenom, objavio je Radio Zadar.
– Tu radimo jedan putničko-teretni brod na vodik koji bi trebao služiti na nekim našim kraćim linijama kao što su Zadar-Preko ili vjerojatno na plovnom području u Lošinju ili Šibeniku. Jako je zanimljiv jer će to biti prvi brod na vodik koji će ploviti Jadranom, izjavio je Novaselić iz Velož Iža. On je prije dvije godine kao 33-godišnjak s bio najmlađi kapetan na najvećem brodu u floti Jadrolinije.
S takvim, ali i drugim projektima, Jadrolinija se uklapa u europsku strategiju nula emisije CO2, dodaje Novaselić i kaže da bi izrada projekta s gradnjom novoga broda mogla potrajati godinu do dvije dana, s time da se brodovi mogu očekivati u plovidbi za tri do četiri godine. Osim toga pokrenut je i projekt za seriju električnih putničkih brodova.
– Radimo projekt i krenut ćemo u izgradnju serije double-ended trajekata koji će biti pokretani bio-gorivom i metanolom i uključivat će najmodernije tehnologije koje su trenutno u svijetu, dodaje kapetan Novaselić.