Zadarski arhitekt Darko Anton Franceschi uputio je otvoreno pismo “onima koji vode ovaj grad“, a razlog je gužva kojoj je svjedočio u petak u poslijepodnevnim satima na cesti Zadar – Petrčane.
– Zbog radova na famoznoj aglomeraciji početak kolone vozila bio je od deponije iznad Dikla do semafora nakon ljekarne u Kožinu. Prolazak samo ove dionice u dužini od cca 1.800m trajao je 55minuta.
Nakon otprilike 30min u koloni pod žarkim suncem pojavio se policajac na motoru iz pravca Zadra, zaustavio u hladu ispred gostionice u Kožinu nasuprot semafora. Njegova funkcija je izgleda bila da osigura kad se na semaforu upali crveno svjetlo i otpočne odbrojavanje nitko iz ‘zadarske’ kolone ne nastavi prema Ninu. Izgleda da je svrha policajca bila jedino da spriječi izbezumljene vozače da iskoriste odbrojavanje i nastave svojim putem nakon 55 minuta provedenih na čekanju (dok traje odbrojavanje, nakon upaljenog crvenog svjetla, za kolonu iz suprotnog smjera je još uvijek također upaljeno crveno svjetlo tj. vrijedi zabrana prolaza), pa se ovih nekoliko sekundi iskoristi za ‘šmugnuti’ uz opasnost naplate visoke kazne.
Očito ovako reguliranje prometa semaforima na ovoj državnoj cesti, jednoj od najprometnijih u županiji i preko zime, je problematično, a sad pred ljetnu sezonu je potpuno nezadovoljavajuće.
Semafor je baždaren na određeni vremenski raspon koji se ne mijenja ovisno o tome je li kolona iz Zadra 2km duga, a kolona iz Nina 200m. Zeleno svjetlo za prolaz traje jednako za obje kolone.
Pritom treba spomenuti da se na cijeloj dionici nakon 15:00 ne izvode nikakvi radovi, a i do 15:00 radi jedan stroj. Dio ceste na kojem su radovi završeni nasut je zemljom (ustvari to je rupa do rupe, pa se kod prolaza svakog vozila dižu oblaci prašine – otprilike kao da vozite reli u Sahari.)
Što je Grad Zadar na čelu s gradonačelnikom napravio ili kani napraviti u vezi ove situacije?
Osim kontinuiranih prepucavanja s izvođačem preko medija nismo svjedoci nikakvih pomaka na bolje, dapače, približavanjem ljetne sezone situacija je postala neizdrživa.
Kao investitor, Grad Zadar je bio i ostaje isključivo odgovoran za nastalu situaciju. Grad Zadar je morao inzistirati da izvođač napravi plan odvijanja prometa prije početka radova. Grad Zadar je morao inzistirati i uvjetovati osiguranje alternativnog rješenje odvijanja prometa ako se pokaže, kao što se pokazalo pogotovo zadnjih mjesec dana, da regulacija prometa semaforima na državnoj cesti (kojom prođe i 40.000 vozila dnevno) ne funkcionira.
Zbog čega odgovorni u Gradu Zadru nisu npr. inzistirali da se sav promet iz Zadra preusmjeri na Maziju – Ninske Stanove – farmu na Bokanjcu – Šepurine, te da u tu svrhu izvođač asfaltira nekoliko stotina metara bijele ceste kod farme? Taj put traje 20tak minuta, što je daleko kraće od 55minuta sjedenja u koloni na suncu. Na taj način promet bi se mogao odvijati i jednom pravcu preko Kožina za Zadar, preko Mazije u pravcu zapada, ili obrnuto.
Gdje na izlazu iz Zadra (ili na ulazu) postoji obavijest ili, još bolje, obaveza obilaznog pravca za sve koji idu u Nin i dalje. Na taj način za one koji idu u Petrčane i Kožino, a ne žele koristiti obilaznicu, kolone bi bile puno kraće. Tko je o tome mislio? Je li se netko iz Grada konzultirao s Prometnom policijom? Što oni svi skupa koje plaćamo rade?
Na kraju, je li netko u Gradu Zadru mislio na bolesne, hitne slučajeve, termine u bolnici, razne poslovne aktivnosti koje se obavljaju pogotovo pred sezonu, turiste neću ni spominjati? Koliko će njih odustati od odlaska u Zadar kad jednom dožive ovaj kaos na cesti?
Hoće li se onaj brod ambulanta, pompozno predstavljen za hitne slučajeve na otocima koristiti u slučaju potrebe i za sva mjesta uz obalu zapadno od grada na kojima ljeti boravi preko 60.000 stanovnika i gostiju?
Odgovorni svi, čekate li da se dogodi neki smrtni slučaj u koloni ili zbog kolone i već imate spremna opravdanja u tom slučaju?
Očito, rad na aglomeraciji je dugotrajan i neophodan, i svi smo zadovoljni da je konačno krenuo, ali i isto tako postoji i obaveza pronalaženja mogućih prometnih privremenih rješenja. To nije isključivo obaveza izvođača, već u prvom redu investitora i prometne policije koji su se trebali time pozabaviti na vrijeme, a ne sve prepustiti stihiji, pa kako bude, nadajući se da će sve proći bez problema.
Ovo se odnosi i na predstavnike Županije jer su direktno pogođeni i stanovnici i njihovi gosti izvan administrativnog područja Grada.
Izabrani ste i zaposleni da osigurate ne samo ulaganja u razvoj, već u prvom redu da poduzmete neophodno za normalno funkcioniranje stanovnika Zadra i okolice. Ili radite taj posao ili odstupite, poručio je Darko A. Franceschi.
Jedino dobro u cijeloj prici je sto su u koloni i turisti
Nel im odmor pocne kao sto je nama cijelu godinu
Bio sam u toj koloni…Groza. A pametnjakovići skrenu desno pa do Kožina po kaldrmi i onda se ubacuju na glavnu cestu! E, nećeš, razb.ojniče ispred mene! Drugo, kre.lci i koji programiraju semafore i dalje su ostavili semafore na Žmirićima po starom. Tako, kad se otvori izlaz iz grada, i dalje je ulaz zatvoren jer , kao, propušta skretače prema Diklu, iako je cesta zatvorena. I tako mi na ulazu čekamo zeleno i da nepostojeći promet završi…
ovom arhitektu je vlast kriva što neku dionicu vozi jedan sat umjesto pola sata. A istovremeno muči što je ta ista vlast omogućila arhitektima ogromne zarade na projektiranju raznoraznih kockastih zgrada koje niču posvuda zbog čega se više niti ne mogu napraviti alternativni pravci, vjerojatno uz ispriku arhitekata da nisu oni krivi jer oni samo rade projekte prema željama investitora u skladu s pravilima koje donosi vlast…
Na kraju krajeva, nije kriva vlast za ovu situaciju jer ne živimo u diktaturi u kojoj se vlast prenosi s koljena na koljeno već se vlast bira na izborima, a rezultati izbora uvijek pokažu da želimo u državi imati vlast koja krade, da želimo imatu u gradu vlast koja ne zna organizirati promet itd.
Dakle, poštovani arhitektu, ne krivi gradsku vlast, nego krivi sebe, svoju obitelj, susjede, prijatelje i sve nas ostale koji omogućavamo ovakvu vlast!
Vlast daje uvjete i potpisuje ugovor s izvođačem.
Rskopano je i od Nina do N.Stanova i to još gore od ceste u Kožinu.Inžinjering samo za poželit.
Nisi pročitao što piše u pismu vezano na mogući alternativni pravac..
Samo kreten je mogao odluciti raskopati cijeli grad i prigradski dio u isto vrijeme.
Nesposobni i nekulturni kvazi vozaci svojim ponasanjem ugrozavaju i ono malo protocnosti prometa.
(stanem na crveno, 11 auta iza mene prodje kroz to isto crveno, na gradilistu. Dok takvi prodju, iz suprotne strane se ceka i ne moze voziti iako im dodje zeleno i onda oni cekaju i drugo zeleno i tako redom, kolona se stvara, takodjer, na semaforima se surfa i onda kad se sjete da trebaju krenuti, jer netko trubi, dok oni krenu, semafor zatvara i ovi iza opet cekaju i luduju, naravno)
Policije NEMA na ulicama i ne kaznjava.
Na kraju, cemu se nadati u takvoj situaciji? Strah me sjesti u auto a jos vise pomisliti sto nas ceka u sezoni!
Kako je ono jednom reka Biloglav ….. letvu i po kostimiiiin, prvo krenuti od glave pa dalje. Moj prijatelju ti semafori su se zadnji put baždarili u doba maračnog komunizma.
Mi smo imali socializam ali ga je amerika uništila sad opet živimo ko robovi.
Trebali su umjesto semafora na svaku frekventu lokaciju postaviti rotore i gužve bi bilo značajno manje ili nikakve. Uz to je je i jeftinje za postavljanje i nema troška struje i održavanja!
Pa tato se rotore i izbjegava što ih ne treba puno održavati. Smisao je da partijski šerifi naprave srmafor i da onda njihova firma godinama izvlači pare iz grada na atestiranju i održavanju tog istog semafora. Partiji je interes građana zadnja rupa na svirali, to je tako oduvik.
Imovinski pokret
Dok god imamo ovakvog klauna na čelu, uhljebe od službenika pa na više, nepotizam na entu, nestrucne, nesposobne ljude, da ne govorim o produktivnosti tih uhljeba biti ćemo ovako impresionirani njihovim radom.
Umrežena hobotnica koja pogoduje na svim natječajima za koju je klaun jednaput rekao i ostati će upamceno:
“Neka ljudi zarade”!
Kinezi bi to odavno napravili, al neće oni Kineze kad imaju naše ljude od kojih 1 nešto kao kopa i radi, a 12 oko njega stoje i češu se po glavi.
Najgore od svega je to što kada se jednog dana sve završi i asfaltira, ceste će izgledati kao u pojasu Gaze. Nema novog sloja u cijelosti, nego samo krpanje na sve strane. Živi bili pa vidjeli…
30 godina hdz na vlasti
krade se na sve strane i na sve poslove, stotine milijuna stavljene u dzepove umjesto u boljitak zivota
ceste kao u africi, grad u betonu bez plana više sliči bagdadu nego mediteranu
nema kanalizacije u 21. st.
nema doktora
u 2024. hdz premoćno pobjedi
gazi stoku sitnog zuba kad joj nije dosta, glasa za budale, ne prosvjeduje, gazi i sve im uzmi
“I zapamtite, sve ovo sto vam se dešava, da vas jebu, da vas otpuštaju, da ne dobijete plaću, vi ste odgovorni za to. Vi ste izglasali ove političare koji vas jebu već 15 godina, vi ste odgovorni za ovu pretvorbu koja se desila. Vi ste odgovorni za svaki udarac u guzicu koji ste dobili.
I zato nemojte plakati.”
-Željko Malnar
Darko A. Franceschi, iz ovog Vašeg pisma stiče se dojam da ste zadnjih 30 godina živili na Marsu, a ne u Zadru.
Za Vašu informaciju, Zadar već desetljećima ima najkorumpiraniju i najnesposobniju gradsku upravu u Hrvatskoj, koja je i najkorumpiranija država u EU.
Gradonačelnik Zadra je inače poznat po kreveljenju i sklonosti alkoholu, jer on je naš čovik.
Ulice i prometnice Zadra raskopane su svaku godinu cilu godinu, jer je gradonačelnik Zadra naš čovik.
Razmislite o povratku na Mars, jer u Zadru još dugo neće biti bolje, biti će još puno gore nego je sad.
Gužva započinje kod semafora i kružnog toka kod stadiona Stanovi i onda cijelom tom cestom uz Kaufland , kružno tok kod bivšeg SAS-a, Bagatovog igrališta do skretanja prema put Bokanjca.
I onda od Petrića s jedne strane i spomenutog dijela se počinje stvarati čep prije nego se uopce dođe do Žmirića.
Kako Pince sve to izgledati kad bude pojačan promet, kad budu sljedeci praznici ili počne sezona? A zamislite tek gužvu onog trenutak kad se cesta proširi i bude četverotračna pa će duplo veći broj u stizati prema gradu za isto vrijeme a sve ceste u gradu i pristupne ceste ostalih iste? Tek onda ce uslijediti totalni kolaps za kojeg ce ovo sadašnje stanje biti mila majka
Veliki radovi povijesna prilika za velike provizije. A građani……. Koga briga za njih.
Svi su veliki strucnjaci. Triba se iskopati punkrac kanala po prometnicana i biti ce haos dok se ne napravi. Do tada prašina i buka. Moglo je bolje organizirati? Moglo je, ali mogle su EU pare otići na neku drugu stranu pa bi idućih 100 godina srali u jamu i kukali kako serete u jamu.
od korupcije se rasip javna lova mogli smo biti dubai dosad ali malo spomenes rat malo domovinu malo crnomošukjaši na ulicama i grabi brajo
Poštovani, treba napraviti kanalizaciju, ali su se prije toga trebali utvrditi alternativni putevi. Dionica o kojoj je riječ je jedna od najprometnijih u županiji pa bi bilo u redu da se radi malo azurnije pod tim mislim da nema stajanja vec da se radi u 3 smjene s malo više strojeva i ljudi
Ko gi brani ići preko Žerave pa na Bokanjac ili Murvicu,to bi barem domaći mogli znati ako stranci ne znaju.
Kad si zadnji put prošao onuda? Jednako se kopa i čeka.
U kozinu kopaju i nocu kod locande
Di bi ti alternativni pravac posadio kad raskopas glavnu cestu? Idi preko žerave. Svi mudraci a nitko konkretan prijedlog. Ako napravis nabrzaka, onda kad cesta utone za 6 mjeseci… ajme.
Ne kenjajte nego se strpite
U pismu je navedeno koji je mogući alternativni pravac. Pročitaj.
Osim toga ljude treba obavijestiti, postaviti znakove upozorenja na pristupnim cestama, to također nije napravljeno.
Kakav mudrac!
Odi malo dalje od Zadra pa ćeš viditi što je sposobna država i lokalna vlast.
A sad na parizer..