Mnogi su građani, vozeći se Trpimirovom obalom na Vitrenjaku, primijetili gradnju koja je došla do ruba ceste.
Prije mjesec dana na gradilištu je bila i građevinska inspekcija koja je zaključila kako je sve u skladu s građevinskom dozvolom. Ona je pak izdana prema Urbanističkom planu uređenja koje je usvojilo Gradsko vijeće 2021. godine, i to jednoglasno.
Što znaju vijećnici i što se krije u tom Planu koji im se prezentira tako da se kaže ono što se želi reći? Teško da je itko od njih i pročitao plan, a i oni rijetki educirani u prostorno planiranje, ne bi uočili te nedefinirane iznimke.
Izrađivač tog UPU-a je D&Z i oni su odredbom plana dozvolili podzemnu etažu bliže međi. To je samo mali dio izlaza stubišta iz garaže, i tako će to u konačnici izgledati.
Nema veze što takva odredba nije u skladu s Prostornim planom koji predviđa udaljenost građevine pet metara od ceste. UPU Vitrenjak je prošao sve suglasnosti i ovo je njegova provedba na terenu.
Niti Grad Zadar kao vlasnik te tzv. “ulice oko Borika”, Trpimirove obale, nije se usprotivio kada je tražena njihova suglasnost u procesu ishođenja građevinske dozvole koju izdaju ovlašteni referenti u gradskom odjelu za prostorno uređenje.
Stanje na terenu je pokazalo udaljenost od jednog metra od ceste koja na toj strani nema ni nogostupa, jer zašto bi Grad Zadar otkupljivao za javni interes i sigurnost svojih građana.
Investitor i projektant čisti su pred Zakonom.
Njima je sve servirano da bi bilo u njihovom interesu od strane nadležnih kojima pak nije stalo do urbanizma i grada koji nestaje.
Bolno je to preostalim građanima i oni su pod objavom te vijesti s Facebook grupe Trne u oku „olakšali dušu“.
Većina u Gradskom vijeću može ih jedino zaštiti ako ne usvoji predloženi Prostorni plan koji stanogradnju diže u visine, a kao povećava zelene površine. Uzaludni su povici vijećnika Enija Meštrovića da se poveća obaveza zelenila jer od šume predloženim Planom, vijećnici očito ne vidi drveće.