HŽ Infrastruktura odabrao je izvođača koji će raditi na obnovi dionice željezničke pruge Zadar-Knin. Tvrtka registrirana u Zagrebu, Swietelsky d.o.o., podružnica austrijske kuće koja se specijalizirala za provođenje projekata prometne infrastrukture, pobijedila je međunarodnu konkurenciju na natječaju. Naime, njihova je ponuda izabrana kao najpovoljnija, a vrijednost ugovora koji će sklopiti s HŽ-om iznosi 68,7 milijuna bez PDV-a, odnosno 87,1 milijuna eura s PDV-om.
Osim ponude Swietelsky, na natječaj je pristiglo još pet ponuda. Natjecale su se još tri turske tvrtke Cengiz Insaat Sanayi, Doğuş i Yapł Merkezi inșaat ve Sanayi A.ș. koji je ponudu predao s tvrtkom iz Cavtata, španjolska Comska i kineski China Civil Engineering Construction Corporation. Njihove ponude bile su također niže od procijenjene vrijednosti od 90 milijuna eura bez PDV-a, a najvišu je dala tvrtka Doğuş grupe, Zadranima najpoznatije kao investitor Hotela Maraska, koja je tražila 89,8 milijuna eura bez PDV-a.
Obnova pruge duge 95 kilometara financirat će se zajmom Europske investicijske banke. Radovi bi trebali trajati četiri godine, a uključuju obnovu 22 tunela, radove na željezničkim prijelazima te izmještanje na pojedinim dionicama. Završetkom rekonstrukcije pruge, luka Gaženica napokon bi se trebala staviti u punu funkciju, jer bi brodski teret mogao željeznicom dalje biti transportiran po Hrvatskoj i Europi.
Radi se tek o prvoj fazi projekta, nakon koje je najavljivana obnova zgrada željezničkih kolodvora na toj trasi, među kojima je i onaj u Zadru, a zatim i ambiciozniji zahvati poput povezivanja Gaženice prugom do središta grada i zračne luke.
Eto pruge i u naše selo
Pa zadnje pruge je i radila Austrougarska…pa se ništa ne čudim
Ajde znalac objasni kada? i di? Je li i ovu Zadar Knin?
Pametnjkoviću, pruga od Knina do Zadra izgađena je u Socijalizmu( kao i previše toga) i puštena u promet 1967. godine.
Još mnogo važnije, za prometovanje od Splita,Šibenika,Zadar i Knina do Zagreba, nakon 2 svjetskog rata,izgrađena je Unska pruga u rekordnom roku i puštena u promet 1948. godine. ( a, najnovijom tehnologijom za rekonstrukciju manje od 100 km treba četri godine.)
Godine 1987. godine, ista je elektrificirana i brzina je povečana na 120 km na sat.
Onda di je tu Austrougarska? pametnjakoviću
Aistrijanci su dobili podao samo jer su EU . Nekada su naše firme radile pruge po celom svetu a sad smo zaboravili i ne znamo. Da je barem brza pruga pa da čovek ksže neke nove tehnologije ali…
A Španjolci su sjeverno od Oregona pa livo?
Koje vaše firme? tko ste vi? od kuda ste?
Hidroelektra . Viadukt. Osjek kotekst. A plus što je Đuro Đakovic proizvodio specijalne vsgone i lokomotive. Tenkove
Kombaje itd.
Koji glupi komentar!!!
Bre, ne može te bez nas a toliko nas mrzite….
Idi te u Rusija gde I pripadate!!!
Šteta što su srušili Berlinski zid trebali su ga premjestiti na Drinu pa nek se koprcaju sami sa sobom ionako im je predsjednik četnik
Treba ih skroz zidom opasat kao zoološki vrt jer drugo ništa ne zaslužuju
Austrijanci….Znači obnova će biti malo brža od aglomeracije, a to znači da će tom oprugom vlakovi početi prometovati 2094-e, a kinezi će nam dati njihove lebdeće, magnete, super brze Čunga-Lunga lakove. Tako če se od Zadra do Knina putovati 20 minuta. SUPER..!!!!!
Pitanje svima.
Postoji li uopće Hrvatska kao država?
Vidjeit CES kada dobiješ porezno rješenje
Ja vec mislio opet australci
Zajmom??
Tako se sada zove ono kad dobiješ kredit??
ove radove će raditi Austrijanci ka što Austrijanci rade i aglomeraciju Zadra: u stvarnosti radove izvode naši kooperanti koji nemaju dovoljno radnika niti znaju pošteno odraditi posao
Malo tko kuži o ćemu ti zboriš!
Umukni seljacino
Evo umuka sam. Šta sad?