Stipe Vulić, načelnik Općine Jasenice, najavio je novi kapitalni projekt u svojoj općini, a radi se o novoj marini u Maslenici.
- Izradili smo idejno rješenje za izgradnju luke nautičkog turizma u Maslenici, te nastavljamo ishoditi svu potrebnu dokumentaciju kako bi se osigurali preduvjeti za realizaciju ovog izuzetno bitnog i nužnog projekta za Maslenicu. Predmetni zahvat je morska luka namijenjena za nautički turizam. Unutar lučkog područja luke nautičkog turizma, ovim projektom se predviđa izgradnja i uređenje sljedećih sadržaja: izgradnja kolno-pješačkih, pješačkih i parkirališnih površina, izgradnja i rekonstrukcija građevina maritimne zaštite, izgradnja pratećih ugostiteljsko-uslužnih i drugih poslovnih i servisnih sadržaja i uređenje zaštitno zelenog pojasa, najavljuje načelnik.
Na području Općine Prostorni plan već godinama predviđa dvije komercijalne marine, jednu u Jasenicama te drugu u Rovanjskoj. Za Marinu u Maslenici postojao je plan i prije mandata Vulića, a prema ideji bivšeg načelnika za gradnju marine birao bi se investitor koji bi zatim marinu dobio u koncesiju na dugih trideset godina. Ideja je već bila objavljena na stranicama Marine Project, tvrtke specijalizirane kao međunarodnog konzultanta za projektiranje marina i traženje koncesionara.
Međutim, Vulić ima drugačiji plan. S obzirom na to da se dio područja buduće marine Maslenica nalazi pod Županijskom lučkom upravom, oni će financirati prvu fazu, a drugu fazu će financirati Općina. Treća će faza ići naknadno, a njome je predviđen pontonski sustav koji će omogućiti dodatne vezove.
- Dio vezova će ostati komunalne namjene, a dio će biti komercijalni vezovi. Marinom će zatim upravljati Općina, a moguće je da ćemo osnovati i zasebno komunalno poduzeće da njome upravlja, ali moramo još proći dosta koraka do te odluke.
Naime, nakon idejnog rješenja koje je izradio splitski Coast Engineering, a potpisuje Josip Zekan, mag. ing. aedif., mora se izraditi idejni projekt te Elaborat zaštite okoliša kako bi Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije ocijenilo utjecaj na ekološku mrežu i odobrilo projekt. Tek se nakon toga može ishoditi građevinska dozvola.
Prostorni plan predviđa marinu kapaciteta do 200 vezova, ali kako objašnjava načelnik, neće ići na svih 200 vezova jer za to nema potrebe. Bez obzira na broj vezova, luka će moći primiti i najveće brodove.
– Luka će prvenstveno biti u tranzitnoj funkciji prema ušću Zrmanje i Novigradskom moru, to su atraktivne lokacije za nautičare. Na cijelom području podvelebitskog kanala do Karlobaga nema ozbiljne luke koja bi mogla primiti veće brodove. Naime, do 90ih je na ovoj lokaciji funkcionirala utovarna luka u statusu međunarodne luke, tu su nekoć pristajali brodovi koji su prevozili rudu tvornice glinice, objašnjava načelnik Vulić.